Кабінет психолога
АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ МАЙБУТНЬОГО ПЕРШОКЛАСНИКА
ЗАПИШІТЬ ВІДОМОСТІ ПРО ВАШУ ДИТИНУ
- 1. Прізвище, ім’я, по-батькові дитини______________________________________________
- 2. Рік, число, і місяць народження_________________________________________________
- 3. Схильність до захворювання (висока, середня, низька) ____________________________
- 4. Чи є у вашій сім’ї ще діти (братик чи сестричка)__________________________________
- 5. Яку школу збираєтесь відвідувати? ___ школа№_____, клас 1- ____, спеціалізований чи ні__________________________________________________________________________
- 6. Чим Ваша дитина любить займатися у вільний час? _______________________________
_______________________________________________________________________________
- 7. Яким іграм надає перевагу? ____________________________________________________
- 8. Яку роботу виконує вдома? Чи є постійне доручення? Яке? _________________________
_______________________________________________________________________________
- 9. Які види спортивних розваг більше всього полюбляє? _____________________________
_______________________________________________________________________________
10. Як дитина веде себе в дитячому колективі ? (активна, пасивна, сором’язлива) _________
_______________________________________________________________________________
11. Яким методам виховання ви надаєте перевагу?(вмовляння, роз’яснення, суворі вимоги, покарання, заохочення, дружні контакти, тощо ,своє (підкреслити, добавити))_________
_______________________________________________________________________________
12. Чи караєте ви свою дитину? Як? ________________________________________________
13. Чого ваша дитина боїться? (наявні страхи) _______________________________________
Карта-характеристика готовності дитини до початку шкільного навчання
І. Психологічна та соціальна готовність до школи
(обведіть номер позиції, яка відповідає рівню готовності вашої дитини)
- 1. Бажання вчитися у школі:
а) дитина бажає вчитися;
б) особливого бажання йти до школи поки, що немає;
в) йти до школи не хоче.
- 2. Навчальна мотивація:
а) усвідомлює важливість та необхідність навчання, власна мета навчання набуває самостійної привабливості;
б) власна мета навчання не усвідомлюється, приваблює лише зовнішній бік навчання (можливість спілкуватися з однолітками, мати шкільні речі, соціальний статус першокласника…);
в) мета навчання не усвідомлюється, нічого привабливого в школі дитина не бачить.
- 3. Особливості спілкування з дорослими:
а) контактна дитина;
б) уникає контактів;
в) спілкується за вимогою.
- 4. Особливості спілкування з однолітками:
а) лідер;
б) залежний;
в) одинак;
г) дозволяє себе вести у грі;
д) не вміє спілкуватися з ровесниками.
ІІ. Розвиток шкільно-значущих психофізіологічних функцій.
- 5. Фонематичний слух:
а) порушень у фонематичній (звуковій) будові мови немає, мова правильна, чітка;
б) у звуковимові є окремі вади (потрібна допомога логопеда) ;
в) у звуковимові переважають порушення (обов’язкові заняття з логопедом).
- 6. Дрібна моторика руки:
а) рука розвинена добре, дитина впевнено володіє олівцем та ножицями;
б)рука розвинена недостатньо, є напруження під час роботи олівцем та ножицями;
в) рука розвинена погано.
- 7. Ведуча рука:
а) ліва рука є домінантною (ліворукість) ;
б) права рука є домінантною (праворукість);
в) вправно володіє обома руками.
- 8. Просторова орієнтація, координація рухів:
а) дитина достатньо добре орієнтується у просторі, рухлива, рухи скоординовані.;
б) є окремі ознаки недорозвиненості орієнтації у просторі та координації рухів;
в) орієнтація у просторі та координація погано розвинені, дитина малорухлива.
ІІІ. Розвиток пізнавальної діяльності.
- 9. Кругозір:
а)уявлення дитини про світ достатньо розвинені та конкретні. Дитина може розповісти про свою країну, місто, пори року, про рослини та тварини;
б) уявлення обмежені безпосереднім оточенням;
в) знання навіть про безпосередньо навколишній світ обмежені, безсистемні.
10. Розвиток мовлення:
а) мова виразна, граматично правильна;
б) дитина має ускладнення у підборі слів, у передачі власних думок, мова недостатньо виразна;
в) відповіді односкладні, в мові багато помилок, речення не закінчуються, слова треба «витягувати» з дитини.
11. Пізнавальна активність та самостійність:
а) дитина активна, завдання виконує з інтересом, не потребує додаткових зовнішніх стимулів;
б) недостатньо активна і самостійна, коло інтересів вузьке, потребує додаткових стимулів ;
в) під час виконання завдань необхідна постійна додаткова стимуляція; інтересу до навколишнього світу не виявляє, рівень активності й самостійності низький.
12. Сформованість інтелектуальних умінь:
а) дитина може визначити зміст (навіть глибинний), аналізу, точно узагальнює, бачить і усвідомлює при порівнянні тонкі відмінності, встановлює закономірні зв’язки ;
б) завдання, що вимагають визначених умінь, виконує зі стимулюючою допомогою дорослого;
в) під час завдань дитина потребує навчальної допомоги і підказки, сприймає важко, самостійного переносу засвоєних засобів діяльності на виконання схожим завдань немає.
- 13. Довільна діяльність:
а) дитина утримує мету діяльності, намічає її план, вибирає відповідні засоби, самостійно долає труднощі, доводить роботу до кінця;
б) вміє діяти, але в процесі діяльності відсутня зосередженість, труднощі долає лише за умов психологічної підтримки ;
в) діяльність хаотична, втрачає деякі умови при виконанні завдання, результат не перевіряє, залишає діяльність через труднощі. Організуюча допомога малоефективна.