Ігри та вправи для першого етапу
входження дитини в дитячий колектив

Гра «Побажання на день»

Мета:

  • формувати бажання налагодити позитивні стосунки з дорослими та дітьми.

Хід: діти разом із батьками або вихователем проговорюють, чого вони бажають сьогодні собі, батькам і друзям.

Інший варіант: діти стають парами, беруться за руки. Відтак дивляться одне одному в очі й промовляють побажання товаришеві на день.
Гра «Щасливі хвилинки»

Мета:

  • навчати приймати прояви уваги до себе та висловлювати позитивне ставлення до інших людей;
  • виховувати дружні почуття й моральну поведінку.

Хід: діти сидять кружка. Вони передають одне одному «смайлик» і згадують щасливі моменти життя, різні приємні події, як-от: день народження, прогулянка, гостина в бабусі тощо.

Вправа «Знайди в знайомих добрі риси»

Мета:

  • формувати уміння бачити й цінувати гідні риси характеру;
  • виховувати позитивне ставлення до інших людей.

Хід: вихователь дає дітям «чарівні окуляри», крізь які можна побачити, роздивитися чесноти кожної людини. Відтак пропонує по черзі приміряти ці окуляри, поглянути крізь них на своїх товаришів і спробувати побачити в них якомога більше позитивних рис.

Інший варіант: вихователь просить за допомогою «чарівних окулярів» знайти позитивні риси в казкових персонажів, які роблять недобрі справи (Вовк із казки «Червона Шапочка», «Вовк і семеро козенят», Лисиця з казки «Колобок» тощо).
Гра «Усміхнися собі»

Мета:

  • сприяти поліпшенню настрою дітей.

Хід: діти дивляться на себе в дзеркало, розглядають своє обличчя, усміхаються, описують свій настрій, почуття.
Вправа «Привітайся з усіма»

Мета:

  • створити комфортний соціально-психологічний клімат у групі.

Хід: педагог пропонує кожній дитині пригадати якнайбільше чемних привітань і звернутися з ними до однолітків, працівників дошкільного закладу.
Ритуал «Подаруємо сльози хмаринці»

Мета:

  • заспокоїти дитину, коли вона плаче.

Хід: вихователь пропонує дитині намалювати або зліпити сльози й подарувати хмаринці. Дорослий промовляє: «Хмаринка забере сльози собі й на вулиці піде дощик. Хмаринка буде плакати, а ти — ні».
Етюд «Веселе горнятко»

Мета:

  • заспокоїти дитину, коли вона плаче.

Обладнання:

  • яскраве глиняне горнятко;
  • вишукана паперова серветка.

Хід: педагог звертається до дитини: «Подивися, яка в мене гарна серветочка. Вона дуже хоче тобі допомогти, щоб ти не плакав (витерти серветкою сльози з дозволу дитини). А зараз наша серветочка хоче відпочити. Ми її обережно складемо й покладемо в це чарівне горнятко, де живе весела жабка-скрекотушка».
Вправа «Жабки»

Мета:

  • сприяти релаксації дітей.

Хід: педагог пропонує дітям уявити себе жабками.

Він промовляє:
Змалюємо скрекотушок —
Тягнемо губи аж до вушок.
Потягнемо, перестанемо
І усміхненими станемо.
Вправа «Веселе дзеркало»

Мета:

  • сприяти поліпшенню настрою дітей.

Обладнання:

  • дзеркало;
  • маленькі різноколірні аркушики;
  • рожевий олівець.

Хід: дитина уважно розглядає себе в дзеркало. Відтак дорослий пропонує дитині намалювати себе з усмішкою. Дитина може попросити батьків допомогти їй.

Зірка
за правильну відповідь

Середній строк адаптації дитини молодшого дошкільного віку до умов закладу дошкільної освіти:

а) два-три тижні

б) один місяць

в) два місяці

Вихователь-методист Валовенко Н.М