Рухливі ігри з ходьбою, бігом, рівновагою
1. Рухлива гра «БІЖІТЬ ДО МЕНЕ!»
Мета: удосконалювати вміння дітей виконувати рух за сигналом і біг по прямій; вчити орієнтуватися у просторі, виховувати увагу.
Хід гри: Діти шикуються у шеренгу за 8–10 м від вихователя. Після слів «Діти, біжіть до мене!» вони виконують дію, а вихователь зустрічає їх із розпростертими руками і каже: «Прибігли! Ну, тепер біжіть назад!» Діти біжать на своє місце. Гра повторюється.
Вказівки до гри. На початку року гру можна проводити з підгрупою (6–8 дітей). Щоб зацікавити дітей, можна сказати: «Прибігли. Скажіть, що в мене у руках?» (Показує будь-яку іграшку.)
2. Рухлива гра «КОНЯЧКИ»
Мета: удосконалювати ходьбу, біг та вміння узгоджувати свої рухи.
Хід гри. Вихователь об’єднує дітей у дві підгрупи: одна — «конячки», друга –«візники». «Візник запрягає конячку» (надіває на неї віжки). «Конячка» біжить,куди їй вказує «візник».
Після повернення додому «візник годує та чистить конячку». Потім діти міняються ролями і знову «вирушають у дорогу».
Вказівки до гри. Під час гри вихователеві слід пропонувати «конячкам» їхати повільно або швидко, а також у різних напрямках.
Вихователь: Біжить коник-стрибунець
Через поле навпростець:
Хто його погладить —
Той буде сідлати,
Хто з руки напоїть —
Той кидає повід!
Рухливі ігри з ходьбою, бігом і рівновагою
3. Рухлива гра «ДІД ПАНАС»
Мета: удосконалювати навички ходьби та бігу врозтіч. Розвивати вміння стрибати на двох ногах, просуватись вперед. Виховувати увагу, швидку реакцію на сигнал, почуття доброзичливості.
Хід гри: “Дід Панас” ходить по майданчику
Дід Панас города мав
Там капусту доглядав
(Дід іде до хати, зайці вибігають на майданчик)
Та занадились зайчата
Ту капусту обгризати
Тільки задрімав старенький
Всі зайці в город швиденько
Як з’їдять усю капусту
То в городі буде пусто
Дід Панас, агов не спіть
Швидше ви зайців ловіть.
(Дід Панас ловить зайців)
Вказівка до гри: для ускладнення гри зайці стрибають через парканчик.
Рухливі ігри з ходьбою, бігом і рівновагою
4. Рухлива гра «ПАСТКА»
Мета: удосконалювати навички ходьби по колу та бігу. Розвивати вміння виконувати дії за командою ведучого. Виховувати увагу, швидку реакцію на сигнал, почуття доброзичливості, колективізму
Хід гри. Гравці утворюють два кола. Внутрішнє коло, взявшись за руки, рухається в один бік, а зовнішнє- в інший. За командою ведучого обидва кола зупиняються. Діти, які стоять у внутрішньому колі, піднімають руки вгору, утворивши ворота. Решта то вбігають в коло, проходячи за воротами, то вибігають з нього. Раптово подається друга команда «Ворота». Руки опускають і ті, хто залишився в середині кола, залишаються в колі. Вони залишаються у внутрішньому колі і беруться за руки з тими, хто там є. Після цього гра повторюється.
Коли в зовнішньому колі залишається мало гравців, з них утворюється внутрішнє коло.
Рухливі ігри з ходьбою, бігом і рівновагою
5. Рухлива гра «БІЖІТЬ ДО ПРАПОРЦЯ»
Мета: удосконалювати ходьбу та біг; виховувати увагу та вчити дітей орієнтуватися в просторі.
Хід гри. Кожна дитина отримує прапорець (половина групи
зеленого кольору, решта — синього).
Вихователь стає на одному боці майданчика і тримає в одній руці синій, а в другій — зелений прапорець. Діти з прапорцями синього кольору стають у колону проти синього прапорця, діти із зеленими прапорцями — проти зеленого.
Вихователь: А тепер біжіть, гуляйте!
Діти ходять майданчиком врозтіч або бігають. Вихователь у цей час переходить на другий бік майданчика і говорить:
Всім, увага! Поспішайте!
Прапорці свої шукайте!
Вихователь піднімає руки з прапорцями в сторони, діти біжать до прапорців свого кольору. Коли всі діти стануть у колону, вихователь пропонує підняти прапорці вгору і помахати ними. Гра повторюється.
Вказівки до гри. Після кількох повторень гри прапорці можна перекладати з однієї руки в другу, щоб діти були уважнішими, збиралися то справа, то зліва
Прапорці в руках тримаймо,
З ними зараз ми пограймо!
У колони ви ставайте,
Прапорці всі піднімайте!
Рухливі ігри з ходьбою, бігом і рівновагою
6. Рухлива гра «ПТАШКА І ПТАШЕНЯТА»
Мета: учити дітей ходити та бігати врозтіч, не наштовхуючись одне на одного. Виховувати увагу; учити орієнтуватися в просторі.
Хід гри. Вихователь об’єднує учасників гри у чотири-п’ять підгруп, у кожній по шестеро-восьмеро дітей. Кожна підгрупа «пташенят» має свою хатку — «гніздо» (коло діаметром 3 м, накреслене на землі або викладене скакалкою). У кожній підгрупі — своя «мати-пташка».
Вихователь: Пташечка мила
Під стріхою гніздо звила,
Над гніздечком кружляла,
Діток споглядала.
Полетіли пташки гуляти,
Собі їжу шукати.
Діти вибігають із «гнізд», стрибають, махають руками, ніби пташки крилами, бігають майданчиком.
Після слів вихователя:
Пташенята, не баріться,
Всі в гніздечка поверніться!
пташенята разом зі «своєю мамою» повертаються в «гніздо» і стають у коло. «Пташка-мати», «вкладаючи зернятко в долоні», «годує» їх.
Рекомендації до гри. «Пташки вилітають із гнізд» та повертаються до нього тільки за сигналом вихователя.
Рухливі ігри з ходьбою, бігом і рівновагою
7. Рухлива гра «ПТАШЕНЯТА Й КІТ»
Мета: удосконалювати вміння бігати у різних напрямках; виховувати увагу та вчити орієнтуватися в просторі.
Хід гри. Вихователь зображує пташку, одна дитина — «кіт», решта — «пташенята». «Кіт» сидить на стільці на одному боці кімнати (майданчика). «Пташка з пташенятами» ходять і бігають кімнатою.
Вихователь: Пташенята полетіли,
На травицю дружно сіли.
І зернята подзьобали,
Крильцями всі помахали.
«Пташенята» збираються навколо «пташки», присідають, удають, що клюють зерно і п’ють водичку. Потім «пташка» перебігає в інше місце, «пташенята» біжать за нею, «розмахуючи крилами». Наближаючись до «кота», вихователь говорить:
Котик очі відкриває,
Пташенят наздоганяє.
«Кіт» нявчить і біжить за «пташенятами», які тікають в умовне місце. «Птшка» захищає «пташенят», розводячи руки в сторони, і говорить:
«Геть, кішко, не віддам тобі пташенят».
Гра повторюється.
Вказівки до гриПісля присідання (коли «пташки клюють зернятко») діти підводяться, прогинаючись, піднімають руки в сторони і опускають їх. Присідання і піднімання рук у сторони повторюється двічі або тричі.
Рухливі ігри з ходьбою, бігом і рівновагою
8. Рухлива гра «ТРАМВАЙ»
Мета: учити ходити та бігати парами. Виховувати увагу та витримку.
Хід гри. Діти стоять у колоні парами, тримаючи один одного за руки. Другою вільною рукою тримаються за шнур, кінці якого зв’язані (одна дитина тримається за шнур правою рукою, друга — лівою).
Вихователь стоїть на протилежному боці майданчика і тримає у руці три різнокольорових прапорці.
Вихователь: У трамвай скоріш сідаймо,
Вільні всі місця займаймо.
Тут стільці підряд стоять,
Пасажири вже сидять.
Вихователь піднімає червоний прапорець.
Світлофор червоним світить…
Д і т и. Все! Проїзд тепер закритий!
Діти зупиняються.
Вихователь піднімає жовтий прапорець
Жовтий колір — осторога…
Д і т и. Стій! Не вільна ще дорога!
Діти стоять на місці.
Вихователь піднімає зелений прапорець
Ось зелене вже горить…
Д і т и. І трамвай поїхав вмить!
Діти йдуть або біжать («трамвай рухається»).
Вказівки до гри. Сюжет гри ускладнюється тим, що коли «трамвай під’їжджає до зупинки», деякі діти виходять, решта — входять (у цей час діти піднімають шнур угору).
Рухливі ігри з ходьбою, бігом і рівновагою
9. Рухлива гра «МИШІ ТА КІТ»
Мета: учити бігати врозтіч, не наштовхуючись один на одного. Виховувати увагу та вміння виконувати рухи за сигналом.
Хід гри. Діти сидять на стільчиках або лаві з одного боку зали (майданчика). Це «миші» сидять у «нірках». На протилежному боці — «кіт»; роль кота спочатку виконує вихователь або старша дитина. «Кіт» засинає, а «миші» бігають по залі (майданчику), стрибають.
Вихователь: Ох і любить спать на сонці
Котик наш муркотик,
Цілий день він на віконці
Гріє свій животик.
Та як мишка зашкребоче,
Котик вже пильнує,
Не заплющить доти очі,
Поки не вполює.
«Кіт» прокидається, промовляє:
«Няв – няв»
і починає ловити «мишей». Вони швидко тікають у свої «нірки» (сідають на стільці або лаву).
Вказівки до гри. Вихователь стежить, щоб усі діти бігали якомога далі від «нірок». Перед «нірками» можна накреслити риску, за якою поставити стільчики або лаву, де сидять «мишки». За риску «кіт» не заходить, і діти можуть спокійно займати свої місця. Бажано використати іграшку (кота), яку вихователь тримає в руці.
Рухливі ігри з ходьбою, бігом і рівновагою
10. Рухлива гра «НЕ ЗАПІЗНЮЙСЯ»
Мета: учити дітей ходити та бігати у різних напрямках; виховувати увагу й розвивати спритність.
Хід гри. Діти сидять на стільчиках або лаві з одного боку кімнати (зали). На слова вихователя:
Діти весело гуляли,
І таночок танцювали,
Скоки – гопки, тра-та-та,
Ось така то сміхота!
діти розходяться, бігають урозтіч, підстрибують.
На слова вихователя:
Нумо, друзі, час не гайте,
На свої місця сідайте!
діти поспішають до своїх стільців.
Вказівки до гри. Під час гри вихователь стежить, щоб діти ходили, бігали по всій кімнаті (залі), і називає дітей, які швидко зайняли свої стільці.
Рухливі ігри з ходьбою, бігом і рівновагою
11. Рухлива гра «ЗНАЙДИ СВІЙ КОЛІР»
Мета: удосконалювати навички ходьби та бігу.Розвивати спритність і вміння діяти за сигналом.
Хід гри. Вихователь роздає дітям прапорці трьох-чотирьох кольорів: червоний, синій, жовтий або зелений. Діти з прапорцями одного кольору згруповуються біля прапорця такого самого кольору, який стоїть на підставці. На слова вихователя
«Ідіть гуляти!»
діти розходяться в різні сторони.
На слова вихователя
«Знайди свій колір!»
вони швидко біжать до прапорця певного кольору і стають у коло.
Вказівки до гри. Назвати групу дітей, які найшвидше зібралися біля свого прапорця. Після кількох повторень гри запропонувати дітям під час ходьби зупинитися, заплющити очі, а тим часом переставити прапорці з одного кутка зали (майданчика) в інший.
Рухливі ігри з ходьбою, бігом і рівновагою
12. Рухлива гра «ДІТИ В ЛІСІ»
Мета: удосконалювати навички ходьби та бігу. Виховувати увагу та розвивати спритність.
Хід гри. Діти сидять на стільчиках (лаві), поставлених з одного боку зали (майданчика). На слова вихователя:
Ми сьогодні в ліс підемо,
Там грибочків наберемо,
В кошик їх складемо,
Додому підемо!
діти розходяться і роблять відповідні рухи. На слова:
Швидко кошики беріть,
На свої місця біжіть!
діти біжать до своїх стільців (лави) і сідають.
Вказівки до гри. Вихователеві слід назвати дітей, які жодного разу не помилилися й швидко знаходили свої місця. Залежно від сезону, можна давати різні завдання: «Квіточок ми наберемо» або: «Ягід там ми наберемо» чи «Каштанів там ми наберемо» та ін.
Рухливі ігри з ходьбою, бігом і рівновагою
13. Рухлива гра «ЛЕТІЛА СОРОКА»
Гру починає 2 – 3 дітей, які ходять по колу, розмахуючи
руками і співають:
Літала сорока по зеленім гаю,
Водицю збирала з зимового ручаю.
Гей – гей мало нас,
Ти, Оленко, йди до нас (2 рази)
Так закликають до середини по одній дитині, називаючи
по імені всіх дітей. Коли дітей стає багато, співають так:
Літала сорока по зеленім гаю,
Води набрала з зимового ручаю.
Гей – гей, багато нас,
Ти, Оленко, йди від нас.
Діти розбігаються, а «сорока» ловить їх.
Рухливі ігри з ходьбою, бігом і рівновагою
14. Народна гра «КОТИ»
Діти стають у коло і лічать лічилку, вказуючи пальцем на кожного. На кого випаде в лічилці, той виходить з кола, а хто залишиться останній – той носитиме “коти” (палички).
Коти дають у руки, зав’язують очі і, взявши вдвох попід руки, ведуть й повертають то в один бік, то в другий, щоб втратив орієнтацію, і запитують:
- Крутяться журавлі?
- Крутяться.
- Крутімося й ми.
Крутять знову і ведуть далі:
- Клади два коти.
Кладе і ведуть ще далі, знову крутять і ведуть.
- Клади три коти.
- Клади одного кота.
Так розносять усі шість – вісім. Потім приводять на попереднє місце, розв’язують очі і посилають шукати котів. Тоді вибирають іншого носити коти.
Рухливі народні ігри з ходьбою, бігом і рівновагою
15. Народна гра «КУРОЧКА-ЧУБАРОЧКА»
Мета: Вправляти у підлізанні; розвивати увагу; виховувати сміливість.
Посібники: маска курки; мотузка.
Хід гри. Діти, що зображають курчат, разом із ведучим (квочкою) стоять за натягнутою між стільцями на висоті 35-40 см мотузкою. Це — їхній будинок. Квочка виходить із будинку і вирушає на пошуки корму, вона кличе курчат: «Ко-ко-ко-ко». За її закликом діти підлазять під мотузку, біжать до квочки і разом з нею гуляють, шукають корм. За сигналом «Крук!» гравці швидко втікають.
Рухливі народні ігри з ходьбою, бігом і рівновагою
16. Народна гра «БІЛКИ, ЖОЛУДІ, ГОРІХИ»
Мета: розвивати кмітливість, здатність швидко мислити.
Хід гри: Дітей розподіляють на трійки. Вони беруться за руки і утворюють кола на всій площі майданчика. Кожний гравець у колі отримує одну з назв – «білка», «жолудь», «горіх». Обирають ведучого. На виклик вчителя «Горіхи!», «Білки!» або «Жолуді!» діти швидко міняються місцями в різних колах, а ведучий намагається зайняти місце в одній із трійок, дістаючи назву гравця, який вибув. Учасник, який залишився без місця, стає ведучим. Перемагають гравці, які жодного разу не були у ролі ведучого. Мінятися місцями в трійках можуть тільки ті гравці, яких назве вчитель.
Рухливі народні ігри з ходьбою, бігом і рівновагою
17. Народна гра «БАБУСЯ ТА КОШЕНЯТА»
Вихователь вносить скриньку:
- Ой, яка цікава скринька! А що у ній лежить? (Клубочки різнокольорові, хусточка, окуляри). А ще тут маски котяток. Хочете бути котятками? (Так)
- А я буду бабусею! Ось одягну хустинку, окуляри, кошичок візьму.
Вихователь-бабуся:
В гості до діток я піду і кошичок віднесу.
А лежать у ньому клубочки різнокольорові.
Я в куточку посиджу і шкарпетки пов’яжу.
Посиділа,пов’язала і тихенько задрімала!
(бабуся розсипає по підлозі клубочки і прокидається).
На слова: «Раз, два, три, клубочки збери».
Вихователь-бабуся: Ой, дітки, клубочки я розсипала! Допоможіть старенької бабусі клубочки зібрати!
Діти збирають червоні клубочки – в червону баночку, сині клубочки – в синю баночку, жовті клубочки – в жовту баночку, зелені клубочки – в зелену баночку (Діти збирають і розкладають клубочки). Спасибі, дітки, мої кошенятка, розклали клубочки, допомогли бабусі!
Рухливі народні ігри з ходьбою, бігом і рівновагою
18. Народна гра «КВОЧКА»
Мета: Вчити проявляти творчу ініціативу; розвивати увагу, вміння дотримуватися правил ігри. Виховувати бажання грати в народні ігри.
У цю народну гру діти завжди любили гратися напровесні, тільки-но квочку з курчатами випускають надвір. Забивають у землю кілочок, прив’язують до нього мотузок; по вибору хтось із дітей стає за квочку і, взявшись за кінець мотузка, рухається по колу під приспів:
Ходить квочка,
Коло кілочка.
Водить діток,
Дрібних квіток.
Діти-квіти:
«Квок!»
Після цих слів всі учасники гри розбігаються хто куди, а квочка, квокчучи, ловить їх та збирає докупи.
Рухливі народні ігри з ходьбою, бігом і рівновагою
19. Народна гра «ЖМУРКИ»
За допомогою лічилки обирають водія, зав’язують йому очі хустинкою, виводять на середину кімнати і звертаються до нього з такими словами:
- Водій, водій! На чому стоїш?
- На бочці.
- Що в бочці?
- Квас!
- Лови курей, та не нас.
Водій починає ловити і той, кого він спіймає, стає на його місце. Гра продовжується.
Рухливі народні ігри з ходьбою, бігом і рівновагою
20. Народна гра «ДРІБУШЕЧКИ»
Мета: Вчити дотримуватися правил ігри. Виховувати інтерес до народних ігор
Хід гри:Діти грають по двоє. Вони витягують уперед руки, міцно беруться за них, ноги ставлять разом і, швидко обертаючись.
Діти
Дрібу, дрібу, дрібушечки,
Наївшися петрушечки,
Наївшися лободи,
Гала, гала до води!
А я верну качурина
По долі водою.
Пливи, пливи, качурину,
А я за тобою!
Рухливі народні ігри з ходьбою, бігом і рівновагою
21. Народна гра «ВОРОНЯТА»
Мета: Удосконалювати біг, розвивати увагу, вміння наслідувати; вчити діяти відповідно до тексту; викликати почуття радості від спільних дій.
Матеріал: емблеми із зображенням воронят, іграшка собачка.
Хід гри: Вихователь показує, де гніздечка (кола, намальовані) за кількістю дітей, в яких воронята живуть, сідають і «сплять».
Вихователь читає текст.
«Воронята міцно сплять,
Все по гніздечкам сидять,
А прокинуться на зорі,
Будуть каркати у дворі.»
Відповідно до тексту діти-воронята виконують дії. На останні слова тексту вони прокидаються і промовляють: “кар-кар-кар» і полетіли. Дорослий супроводжує їх дії словами: «Полетіли, полетіли, Воронята полетіли:
Кар-кар.
Вийшла тітка на доріжку,
Воронята сипле крихти.
Воронята прилетіли,
Все до крихти подзьобали:
Тук-тук-тук, тук-тук-тук
Дзьобами стукали. »
Діти-воронята сідають навпочіпки і стукають пальчиками об підлогу, вимовляючи: «тук-тук-тук». Дорослий бере іграшку собачку і каже:
Тузик по двору гуляв,
Вороняток налякав:
ав-ав, ав-ав!»
Собачка наздоганяє, а воронята відлітають у свої гніздечка. В цю гру можна грати: можна міняти будиночки місцями, покласти обручі. образ собачки може бути дитина, надіти маску собакі. Текст можуть читати діти
Рухливі народні ігри з ходьбою, бігом і рівновагою
22. Народна гра «ВІТЕР ДУЄ З-ПІД ВОРІТ»
Діти стоять у колі. Один з них – кіт. Усі промовляють вірш:
Вітер дує з-під воріт.
(Одночасно ідуть до центра кола,
руки піднімають угору).
- У воріт – сірий кіт.
(Входить у коло).
Вітер сірому котові
Чеше вусики шовкові.
(Відходять назад, розширюючи
коло й опускаючи руки).
Ясне сонце виплива,
Коту спинку пригріва,
Кіт воркоче, кіт муркоче,
Ніби щось сказати хоче.
На кінець тексту кіт виходить із кола, йде за спинами дітей, зупиняється і вимовляє: «Няв!» Той, кому він сказав «Няв!», стає котом.
Рухливі народні ігри з ходьбою, бігом і рівновагою
23. Народна гра «СІРИЙ КІТ»
Діти стають у ряд один за одним, беруть один одного за пояс і ходять в різних напрямах і прямо і колом. Перший у рядку – обраний за допомогою лічилки сірий кіт. Він водить всіх, розмовляючи з останнім у рядку:
- А є міші в стозі?-
- Є!
- А не бояться кота?
- Ні!
- Ой як кіт поворушить, то всіх мишей подушить
Після останніх слів кота діти розбігаються, кіт ловить мишей: кого ловить, той стає котом. Гра починається спочатку.
Рухливі народні ігри з ходьбою, бігом і рівновагою
24. Народна гра «ГРА З ХУСТИНКОЮ»
Діти беруться за руки і утворюють коло. В центрі його стоїть дівчинка (Галя) з білою хустинкою у руці. Усі співають:
Галя по садочку ходила,
Хусточку біленьку згубила.
Усі рухаються по колу, а Галя йде у протилежний бік і на слові “згубила” випускає хустинку з рук. Дитина, що біля неї вона впала, піднімає її і ховає за спину. Усі співають наступні два рядки першого куплету:
Ходить по садочку, блукає,
Хустинку біленьку шукає.
Галя шукає хустинку, та, не знайшовши її, сідає у центрі кола й “плаче”. Діти співають другий куплет:
Не журися, Галю-серденько,
Ми знайшли хустинку біленьку
У садочку біля малини,
Під зеленим листям тернини.
Йдуть звичайним кроком, звужуючи коло. Потім розширюють його, зупиняються і кажуть:
Ти хустинку пошукай,
Де сховали, – відгадай!
Галя ходить по колу, шукаючи хустинку. Якщо вона знаходить відразу, то танцює з нею під мелодію цієї самої пісні. Якщо дівчинка ніяк не може знайти хустинку, інша дитина з хустинкою сама входить у коло й танцює з Галею. При повторенні гри вихователь вибирає іншу дитину на роль Галі.
Рухливі народні ігри з ходьбою, бігом і рівновагою
РУХЛИВІ ІГРИ З ПОВЗАННЯМ І ЛАЗІННЯМ
- 25. Рухлива гра «КВОЧКА І КУРЧКАТА!»
Мета: удосконалювати вміння підлазити під шнур. Виховувати увагу та сміливість.
Хід гри: Діти-курчатка, біжіть всі сюди –
Квочка-матуся вас кличе до гри!
Квочка і курчатка стоять перед шнуром, натягнутим на висоті 40-50 см. Окремо сидить кіт (помічник вихователя).
Вийшли крихітки-курчата,З ними курочка чубата.
– Ко-ко-ко! – засокотіла –Не відходьте, дітки милі!
Курчата з квочкою підлізають під шнур. Підходячи до кота, курочка каже:
А в дворі, біля воріт Спав на лаві кіт-воркіт.
Очі витріщивши: „Ня-а-в!”,Доганять курчаток став.
Почувши „Няв!”, курчата біжать у курник (в інший кінець кімнати), кіт женеться за курчатами. Квочка, розставивши руки в сторони, говорить:
Геть, коте-котище,
Сірий ти хвостище!
Не віддам тобі курчат,
Жовтих діточок-малят!
Вказівки до гри. «Курчатка» тікають, коли почують «няв». Під час підлізання під шнур не торкатися підлоги руками. Поступово висоту шнура над підлогою зменшують до 50—40 см. Коли «курчата» повертаються додому, підняти шнур вище, щоб діти не зачепилися за нього (мал.).
Рухливі ігри з повзанням і лазінням
26. Рухлива гра «МИШІ В КОМОРІ»
Мета: удосконалювати вміння підлізати під шнур – і бігати врозтіч. Виховувати сміливість і розвивати спритність.
Хід г р и. Діти сидять на стільцях або лаві з одного боку залу (майданчика). Це «миші» сидять у своїх «нірках». На протилежному боці натягнуто шнур на висоті 50—40 см — це «комора». Збоку майданчика стоїть «кіт» (вихователь). Він «засинає», а «миші» в цей час біжать до «комори». Вони нахиляються і пролізають у «комору», намагаючись не зачепити шнур. «Кіт» прокидається, нявчить і починає ловити «мишей», які швидко повертаються до своїх «нірок*.
Вказівки до гри. Після того як «миші» сядуть па свої місця, «кіт» ще раз проходить по залу І (майданчику), ніби шукає «мишей», а потім повертається на своє місце. Спочатку підказує дітям, як тихо бігати й підлізати під шнур, не торкаючись руками підлоги.
Рухливі ігри з повзанням і лазінням
27. Рухлива гра «КІШКА І КОШЕНЯТА»
Мета: удосконалювати вміння підлізати під шнур і пролізати в обруч. Виховувати увагу та розвивати спритність.
Хід гри. Поділити дітей на три підгрупи. Одна з них — «кішки», решта — «кошенята». Кожна «кішка» з двома «кошенятами» сідає на відокремлених трьох стільчиках перед дугою та обручем, прив’язаним до стояка (стільця) на відстані 1,5—2 м одне від одного. «Кошенята» підлазять по черзі під дугу, пролазять в обруч і стрибають кілька разів на обох ногах. За сигналом вихователя «кішки» починають нявкати. «Кошенята» повертаються в свої «хатки» (стільці). При повторенні гри діти міняються ролями.
Вказівки до гри. Спочатку краще проводити гру тільки з підгрупою. Назвати дітей, які правильно виконали всі завдання і першими повернулися на свої місця.
Рухливі ігри з повзанням і лазінням
28. Народна гра «БДЖІЛКИ»
Мета: удосконалювати вміння підлізати під шнур і бігати врозтіч. Розвивати спритність та орієнтування в просторі.
Хід гри. Діти-«бджілки» сидять у двох-трьох «вуликах» (коло викладено зі шнура). Перед «вуликами» натягнуто шнур на висоті 50—40 см. Навколо майданчика (у залі) па стільцях покладено квіти. Па слова вихователя «Бджілки в поле захотіли і знялися й полетіли» «бджілки» вилітають з «вулика», підлазять під шнур і з гудінням «літають» по майданчику (залу).
На слова вихователя «На квіточки бджілки сідають, мед пахучий збирають» діти підходять до квіточок і присідають. Вихователь продовжує: «Знову бджілки полетіли». Діти бігають. Ця вправа — біг та присідання — повторюється 4—5 раз. На слова вихователя «Бджілки у вулики полетіли» діти швидко повертаються на свої місця. Вихователь називає, яка «бджілка» найшвидше прилетіла.
Вказівки до гри. Спочатку гра проводиться без підлізання під шнур. Під час грн регулювати швидкість бігу з тим, щоб діти не перевтомилися. Замість шнура можна підв’язати до стояків обручі.
Рухливі народніігри з повзанням і лазінням
29. Рухлива гра «КРОЛИКИ»
Мета: вчити дітей стрибати на двох ногах, просуваючись уперед, пролазити під ніжками стільців, розвивати спритність, упевненість.
Хід гри: з одного боку кімнати півколом розставлено стільці, сидіннями всередину. Це клітки кроликів. З іншого боку – будинок сторожа. Посередині розташована галявина, на яку кроликів випускають гуляти. Діти (по двоє або по троє) стають позаду стільців, за вказівкою вихователя вони сідають навпочіпки – кролики сидять у клітках. Вихователь – сторож підходить до кліток і випускає кроликів на галявину. Діти проповзають під стільцями, а потім стрибають, просуваючись уперед усією галявиною. За сигналом вихователя «Біжить у клітки!» кролики повертаються на свої місця, знову проповзаючи під стільцями.
Вказівки до проведення: вихователь має стежити за тим, щоб діти, проповзаючи під стільцями, намагалися не зачіпати їх спинами.
Замість стільців можна використовувати дуги для під повзання та інші снаряди.
Рухливі ігри з повзанням і лазінням
- 30. Рухлива гра «ПІДПОВЗИ ДО БРЯЗКАЛЬЦЯ!»
Мета: Учити дітей повзати в упорі стоячи на колінах і спираючись руками об підлогу; розвивати спритність; виховувати організованість.
Посібники: брязкальця.
Хід гри. Діти сидять на стільцях. На відстані 4 м на підлогу покладені брязкальця. Вихователь викликає 4-5 дітей і пропонує їм проповзти в упорі стоячи на колінах до брязкалець, узяти їх, подзвонити в брязкальця, потім покласти на підлогу й повернутися на свої місця. Потім вправу виконують інші діти.
Вказівки до проведення: Діти, які сидять на стільцях, перед початком гри хором промовляють: „Раз, два, три – повзи!” – і радісно плескають в долоні, коли дитина закінчила вправу. Таким чином, уся група активно спостерігає за ходом гри. Повзання відбувається у зігнутому положенні тіла.
Рухливі ігри з повзанням і лазінням
РУХЛИВІ ІГРИ З КИДАННЯМ ТА ЛОВІННЯМ ПРЕДМЕТІВ
31. Рухлива гра «ВЛУЧИ В КОЛО»
Мета: удосконалювати вміння метати торбинки з ліском у ціль. Розвивати окомір і координацію рухів.
Хід гри. Перешикувати дітей у КОЛО, в центрі якою на відстані 2—2,5 м покладено обруч. У кожної дитини в руці торбинка з піском (вагою 100 г). Після команди «Кидай!» діти кидають торбинки правою рукою зверху з-за голови в обруч, намагаючись влучити із ціль. Потім збирають торбинки і стають на свої місця. Вихователь зазначає, чиї торбинки влучили в обруч. Наступний кидок діти виконують лівою рукою.
Вказівки до гри. Перед початком гри показати, як кидати торбинки в ціль. Відстань під цілі поступово збільшується. На майданчику можна кидати каштани, шишки, сніжки
32. Рухлива гра «ВЛУЧИ В ЦІЛЬ»
Мета: вправляти дітей в метанні у вертикальну ціль, закріплювати навички рахунку в межах 5, назвах геометричних фігур і кольору.
Хід гри.Хід гри: Діти з мішечками для метання або невеликими м’ячами розташовуються перед стіною з метою по одному. Обговорюється мета в яку потрібно потрапити – або геометрична фігура, або цифра. Для розвитку логічного мислення можна позначити мета методом заперечення – ця фігура не чотирикутна, не кругла (трикутник, і т. Д.). Для закріплення математичних навичок, можна дати завдання потрапити в число, яке менше (більше) 3 і т.д. За командою «Раз, два, три, в ціль потрап!» дитина виконує кидок.
І звичайно, найголовніше – нагородження самого влучного гравця!