Згідно з річним планом та планом внутрішньосадового контролю,
з 23.01.23 по 27.01.23 року було проведене тематичне вивчення
ефективності методів та прийомів у роботі з дітьми 6-го року життя з патріотичного виховання, групи №4,9,10.
До складу комісії увійшли:
завідувач Прасол Т.І., вихователь-методист Валовенко Н.М,
Вивчення охоплювало питання:
- Створення умов для змістовної діяльності дитини:
- наявність посібників, книжок, ляльок або театральних персонажів, плакатів, книжкових ілюстрацій, збірок, добірок музичних творів;
- обладнання для самостійної діяльності дітей.
- Стиль взаємин між дорослими та дітьми, з дітьми:
- оцінка характеру взаємодії вихователя з дітьми;
- оцінка емоційного самопочуття дитини в сім’ї;
- оцінка соціальних та емоційних проблем дитини.
- Аналіз методів та прийомів, які використовує вихователь з метою національно-патріотичного виховання на заняттях та в повсякденні.
- Оцінка ролі вихователя як організатора спільної діяльності дітей, прийоми керівництва.
- Вирішення завдань національно-патріотичного виховання під час планування та організації освітньої діяльності;
- Рівень патріотичної та національної культури дітей:
- знання традицій, звичаїв, символів, фольклору тощо, вміння пояснювати їх;
- виконання правил групи;
- рівень розвитку громадянських почуттів (любові до рідної землі, мови, родини);
- самооцінка дитини;
- наявність оцінно-контрольних дій у дітей;
- Зв’язок дошкільного навчального закладу із сім’єю. Форми роботи з національно-патріотичного виховання з батьками вихованців
Під час перевірки були використані такі методи:
- ознайомлення з інструктивно-методичними матеріалами;
- самоаналізування вихователями їхньої роботи:
- спостереження за освітньою роботою вихователя з дітьми;
- аналіз планів роботи вихователів;
- аналітичний огляд матеріальної бази.
Під час тематичного вивчення визначено недоліки в роботі:
- вихователі груп не систематично відображають роботу з питань патріотичного виховання в планах освітньої роботи;
- спостерігаються здебільшого одноманітні засоби патріотичного виховання;
- мало використовують цифрових ресурсів, мультимедійної системи з зазначеної теми.
З метою підвищити ефективність роботи щодо патріотичного виховання та усунути недоліки рекомендовано:
1. Здійснювати планування освітньої роботи щодо патріотичного виховання дошкільників в усіх видах діяльності та дотримуватися принципу систематичності.
Вихователі всіх груп. Постійно
2. Урізноманітнити засоби патріотичного виховання а саме: краєзнавство, фольклор, художню літературу, засоби масової інформації, твори образотворчого, театрального, декоративно-ужиткового мистецтв, цифрові ресурси, мультимедійний проектор.
Вихователі груп. Постійно
3. Використовувати в роботі з дітьми сучасні прийоми навчання щодо патріотичного виховання, такі як створення проектів «Україна – моя Батьківщина», «Моє місто – мій край» тощо.
Вихователі груп. Постійно.
4. Організувати просвітницьку роботу з педагогами:
- проблемний семінар «Формуємо національну свідомість»
Вихователь-методист Валовенко Н.М.
- методичну годину «Проектування психолого-педагогічної роботи з дітьми».
Практичний психолог Малнацька Я.П.
5. Провести консультацію для батьків «Родина та патріотичне виховання»
Вихователі груп.
6. Опрацювати та використовувати в роботі парціальну програму національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку «Україна – моя Батьківщина» О.Каплуновська, І.Кичата, Ю.Палець ( «Мандрівець»).
Вихователі груп. Постійно.
Завідувач ДНЗ №50___________Тетяна Прасол
Вихователь-методист_________Ніна Валовенко