Витяг з довідки за результатами тематичного вивчення

«Організація роботи з безпеки життєдіяльності

в ЗДО в умовах воєнного стану» з дітьми 5 року життя

З метою реалізації завдання річного плану роботи на 2023-2024 навчальний рік з  30.10.2023р. по 03.11.2023 р. проводилося тематичне вивчення «Організація роботи з безпеки життєдіяльності в ЗДО в умовах воєнного стану» з дітьми 5 року життя. Вивчення охоплювало питання:

  1. Створення безпечного предметно-розвивального середовища в групових осередках і на ігрових майданчиках;
  2. Аналіз емоційного стану вихованців, психологічного мікроклімату у дитячих колективах в умовах воєнного стану. Систематичні психодіагностичні спостереження;
  3. Аналіз дотримання протиепідемічних заходів у ЗДО;
  4. Дотримання педагогами плану реагування на сигнал «Повітряна тривога!»;
  5. Організація дозвілля дітей у найпростішому укритті під час повітряної тривоги;
  6. Проведення інструктажів, практичних навчань з безпеки життєдіяльності дітей під час воєнного стану з педагогами і працівниками ЗДО;
  7. Обладнання найпростішого укриття для безпечного перебування дітей під час повітряної тривоги. Склад аптечки, індивідуальних та групових рюкзаків дітей, предметів та засобів для забезпечення першочергових потреб;
  8. Моніторинг до тематичного вивчення за освітнім напрямом «Особистість дитини»: здоров`язбережувальної та особистісної компетентностей дітей середнього дошкільного віку;
  9. Перегляд організованих форм діяльності. Педагогічний аналіз організації та методики проведення занять з дошкільниками;
  10. Якість планування та підготовки до проведення освітньої роботи з дітьми з безпеки життєдіяльності та за напрямом «Особистість дитини», «Дитина у соціумі».

 

Вивчивши дане питання можна зробити висновки:

Питання організації освітнього процесу у закладах освіти регламентовано листом МОН № 1/3371-22 від 06.03.2022 «Про організацію освітнього процесу в умовах військових дій»; листом МОН від 02.04.2022 р. № 1/3845-22 «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні» та інш.

В дошкільному навчальному закладі  (ясла-садок) №50 «Світлофорчик» Черкаської міської ради створені належні умови для організації та проведення роботи з безпеки життєдіяльності в ЗДО в умовах воєнного стану. Враховуючи  вищезазначене, та з метою покращення якості організації безпечних умов в ЗДО в умовах воєнного стану рекомендовано: 

  1. 1.        Вихователю-методисту

1.1.                Здійснювати контроль за плануванням, організацією педагогами роботи з безпеки життєдіяльності з дітьми дошкільного віку.

Постійно

1.2.         Здійснювати контроль за дотриманням педагогами плану реагування на сигнал «Повітряна тривога!!!» та за процесом евакуації дітей у найпростіше укриття закладу.

Постійно

1.3.         Здійснювати контроль за організацією роботи з дітьми у найпростішому укритті під час повітряної тривоги

Постійно

  1. 1.     Вихователям:

1.1.         Проводити з дітьми дошкільного віку роз’яснювальну роботу щодо безпечної поведінки в умовах воєнного стану з використанням різних форм організації освітньої діяльності;

1.2.        Для організації роботи з дітьми користатися інформаційно-освітніми матеріалами, що розміщені на сайті МОН у вільному доступі:

-    «Сучасне дошкілля під крилами захисту» https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/suchasne-doshkillya-pid-krilami-zahistu;

-   поради ід експертів ЮНІСЕФ «Як підтримати дітей у стресових ситуаціях»  https://mon.gov.ua/ua/news/poradi-vid-ekspertiv-yunisef-yak-pidtrimati-ditej-u-stresovih-situaciyah ;

-   інформаційний комікс для дітей «Поради від захисника України» https://mon.gov.ua/ua/news/poradi-vid-zahisnika-ukrayini-mon-rozrobilo-informacijnij-komiks-dlya-ditej-u-voyennij-stan;

-   хрестоматія для дітей дошкільного віку «Моя країна – Україна» з національно-патріотичного виховання https://mon.gov.ua/storage/app/media/doshkilna/2022/04/01/Khrestomatiya.Moya.krayina-Ukrayina-RANOK.31.03.2022.pdf2

-   НУМО –платформа розвитку дошкільнят – це помічник із розвитку дитини 3-6 років у садочу або вдома, розроблений залученими експертами ЮНІСЕФ та Міністерства освіти і науки.    https://numo.mon.gov.ua/

Систематично

1.3.        Під час перебування дітей в укритті забезпечувати організацію різноманітної діяльності дітей, притаманні періоду дошкільного дитинства, відповідно до режиму дня і розкладу організованої навчально-пізнавальної діяльності.

Постійно

1.4.        Постійно моніторити та поповнювати (оновлювати) оснащення предметами та засобами для забезпечення першочергових потреб дітей у найпростішому укритті, контролювати наявність питної води, терміни придатності складу аптечок та контейнерів з продуктами.

Постійно

 

  1. 2.     Практичному психологу:

2.1.        Забезпечувати психологічний супровід учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану відповідно до листа МОН № 1/3737-22 від 29.03.2022.

https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zabezpechennya-psihologichnogo-suprovodu-uchasnikiv-osvitnogo-procesu-v-umovah-voyennogo-stanu-v-ukrayini

Постійно

           3.2.Провести консультацію для педагогів використання «тихих» ігор для відновлення емоційного стану дітей (Які «тихі» ігри можна запропонувати дитині? Посібник розроблений експертами УІРО ТА ЮНІСЕф)

Постійно

           3.3. Активно застосовувати в роботі з дітьми та працівниками елементи психогімнастики, релаксаційні вправи, арт-терапії з метою зняття емоційної напруги та стресових станів.

Постійно

4. Сестрі медичній старшій:

4.1. Здійснювати контроль за дотриманням санітарно-епідеміологічних заходів у ЗДО всіма учасниками освітнього процесу (працівниками, вихованцями, батьками).

Постійно

5. Музичним керівникам:

5.1. Використовувати технічні засоби навчання та організації дозвілля дітей в укритті (ноутбук, музична колонка, мультимедійний проектор тощо).

Систематично

5.2.Організовувати дозвілля дітей під час перебування в укритті, а саме слухання заспокійливої музики, аудіо-казок, показ різних видів театрів та інш

Систематично

6. Помічникам вихователя:

6.1. Перевіряти групові ігрові майданчики на наявність сторонніх підозрілих та вибухонебезпечних предметів, які потенційно можуть нанести шкоду (скло, шприци, гриби і т.п.) та можуть бути вибухонебезпечними.

Постійно