Витяг з довідки за результатами тематичного вивчення
«Організація роботи з безпеки життєдіяльності
в ЗДО в умовах воєнного стану» з дітьми 5 року життя
З метою реалізації завдання річного плану роботи на 2023-2024 навчальний рік з 30.10.2023р. по 03.11.2023 р. проводилося тематичне вивчення «Організація роботи з безпеки життєдіяльності в ЗДО в умовах воєнного стану» з дітьми 5 року життя. Вивчення охоплювало питання:
- Створення безпечного предметно-розвивального середовища в групових осередках і на ігрових майданчиках;
- Аналіз емоційного стану вихованців, психологічного мікроклімату у дитячих колективах в умовах воєнного стану. Систематичні психодіагностичні спостереження;
- Аналіз дотримання протиепідемічних заходів у ЗДО;
- Дотримання педагогами плану реагування на сигнал «Повітряна тривога!»;
- Організація дозвілля дітей у найпростішому укритті під час повітряної тривоги;
- Проведення інструктажів, практичних навчань з безпеки життєдіяльності дітей під час воєнного стану з педагогами і працівниками ЗДО;
- Обладнання найпростішого укриття для безпечного перебування дітей під час повітряної тривоги. Склад аптечки, індивідуальних та групових рюкзаків дітей, предметів та засобів для забезпечення першочергових потреб;
- Моніторинг до тематичного вивчення за освітнім напрямом «Особистість дитини»: здоров`язбережувальної та особистісної компетентностей дітей середнього дошкільного віку;
- Перегляд організованих форм діяльності. Педагогічний аналіз організації та методики проведення занять з дошкільниками;
- Якість планування та підготовки до проведення освітньої роботи з дітьми з безпеки життєдіяльності та за напрямом «Особистість дитини», «Дитина у соціумі».
Вивчивши дане питання можна зробити висновки:
Питання організації освітнього процесу у закладах освіти регламентовано листом МОН № 1/3371-22 від 06.03.2022 «Про організацію освітнього процесу в умовах військових дій»; листом МОН від 02.04.2022 р. № 1/3845-22 «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні» та інш.
В дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) №50 «Світлофорчик» Черкаської міської ради створені належні умови для організації та проведення роботи з безпеки життєдіяльності в ЗДО в умовах воєнного стану. Враховуючи вищезазначене, та з метою покращення якості організації безпечних умов в ЗДО в умовах воєнного стану рекомендовано:
- 1. Вихователю-методисту
1.1. Здійснювати контроль за плануванням, організацією педагогами роботи з безпеки життєдіяльності з дітьми дошкільного віку.
Постійно
1.2. Здійснювати контроль за дотриманням педагогами плану реагування на сигнал «Повітряна тривога!!!» та за процесом евакуації дітей у найпростіше укриття закладу.
Постійно
1.3. Здійснювати контроль за організацією роботи з дітьми у найпростішому укритті під час повітряної тривоги
Постійно
- 1. Вихователям:
1.1. Проводити з дітьми дошкільного віку роз’яснювальну роботу щодо безпечної поведінки в умовах воєнного стану з використанням різних форм організації освітньої діяльності;
1.2. Для організації роботи з дітьми користатися інформаційно-освітніми матеріалами, що розміщені на сайті МОН у вільному доступі:
- «Сучасне дошкілля під крилами захисту» https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/suchasne-doshkillya-pid-krilami-zahistu;
- поради ід експертів ЮНІСЕФ «Як підтримати дітей у стресових ситуаціях» https://mon.gov.ua/ua/news/poradi-vid-ekspertiv-yunisef-yak-pidtrimati-ditej-u-stresovih-situaciyah ;
- інформаційний комікс для дітей «Поради від захисника України» https://mon.gov.ua/ua/news/poradi-vid-zahisnika-ukrayini-mon-rozrobilo-informacijnij-komiks-dlya-ditej-u-voyennij-stan;
- хрестоматія для дітей дошкільного віку «Моя країна – Україна» з національно-патріотичного виховання https://mon.gov.ua/storage/app/media/doshkilna/2022/04/01/Khrestomatiya.Moya.krayina-Ukrayina-RANOK.31.03.2022.pdf2
- НУМО –платформа розвитку дошкільнят – це помічник із розвитку дитини 3-6 років у садочу або вдома, розроблений залученими експертами ЮНІСЕФ та Міністерства освіти і науки. https://numo.mon.gov.ua/
Систематично
1.3. Під час перебування дітей в укритті забезпечувати організацію різноманітної діяльності дітей, притаманні періоду дошкільного дитинства, відповідно до режиму дня і розкладу організованої навчально-пізнавальної діяльності.
Постійно
1.4. Постійно моніторити та поповнювати (оновлювати) оснащення предметами та засобами для забезпечення першочергових потреб дітей у найпростішому укритті, контролювати наявність питної води, терміни придатності складу аптечок та контейнерів з продуктами.
Постійно
- 2. Практичному психологу:
2.1. Забезпечувати психологічний супровід учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану відповідно до листа МОН № 1/3737-22 від 29.03.2022.
Постійно
3.2.Провести консультацію для педагогів використання «тихих» ігор для відновлення емоційного стану дітей (Які «тихі» ігри можна запропонувати дитині? Посібник розроблений експертами УІРО ТА ЮНІСЕф)
Постійно
3.3. Активно застосовувати в роботі з дітьми та працівниками елементи психогімнастики, релаксаційні вправи, арт-терапії з метою зняття емоційної напруги та стресових станів.
Постійно
4. Сестрі медичній старшій:
4.1. Здійснювати контроль за дотриманням санітарно-епідеміологічних заходів у ЗДО всіма учасниками освітнього процесу (працівниками, вихованцями, батьками).
Постійно
5. Музичним керівникам:
5.1. Використовувати технічні засоби навчання та організації дозвілля дітей в укритті (ноутбук, музична колонка, мультимедійний проектор тощо).
Систематично
5.2.Організовувати дозвілля дітей під час перебування в укритті, а саме слухання заспокійливої музики, аудіо-казок, показ різних видів театрів та інш
Систематично
6. Помічникам вихователя:
6.1. Перевіряти групові ігрові майданчики на наявність сторонніх підозрілих та вибухонебезпечних предметів, які потенційно можуть нанести шкоду (скло, шприци, гриби і т.п.) та можуть бути вибухонебезпечними.
Постійно