ЗВІТ
З ПИТАНЬ СТАТУТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
ЗАВІДУВАЧА ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
(ЯСЛА-САДОК) №50 «СВІТЛОФОРЧИК»
ЧЕРКАСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ПРАСОЛ ТЕТЯНИ ІВАНІВНИ
ПЕРЕД ПЕДАГОГІЧНИМ КОЛЕКТИВОМ ТА ГРОМАДСЬКІСТЮ
На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005р. № 178, Положення про дошкільний навчальний заклад та з метою подальшого утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління освітою, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття і виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у дошкільному навчальному закладі, що базуються на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації, я, Прасол Тетяна Іванівна, завідувач дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 50 «Світлофорчик» Черкаської міської ради, звітую про основні напрямки своєї діяльності за 2024/2025 навчальний рік.
Маю повну вищу дошкільну освіту. На посаді завідувача дошкільного навчального закладу з 01 листопада 2022 року.
Основним завданням щорічного звітування керівника дошкільного навчального закладу є:
- забезпечення прозорості, відкритості та демократичності управління дошкільним навчальним закладом;
- стимулювання впливу громадськості на прийняття та виконання керівником дошкільного навчального закладу відповідних рішень у сфері управління навчальним закладом.
ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ (ЯСЛА-САДОК) № 50 «СВІТЛОФОРЧИК» ЧЕРКАСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 50 «Світлофорчик» Черкаської міської ради – заклад загального розвитку дітей від 1,5 років до 6 (7) років.
Розташований за адресою: м. Черкаси, вулиця Верхня Горова,буд.65
Режим роботи закладу: з 7.30 до 18.00 – 1 група
з 8.00 до 18.30 – 1 група
з 8.00 до 18.00 – 9 груп
Станом на 01 червня 2025 року в садочку навчаються і виховуються 221 дитина, в тому числі 53 дитини ясельного віку та 168 – садового віку.
Дошкільний заклад у своїй роботі керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», актами Президента України, Кабінету Міністрів України, іншими законодавчими актами, наказами Міністерства освіти і науки України, рішеннями Черкаської міської ради та її виконавчого комітету, наказами департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради, Положенням про дошкільний навчальний заклад України, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 року № 305 ( зі змінами), Статутом дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 50 «Світлофорчик» Черкаської міської ради, затвердженим рішенням Черкаської міської ради від 25.10.2016 року № 2-1156.
Дошкільний навчальний заклад є комунальним закладом, тому матеріальне та фінансове забезпечення гарантує місцевий бюджет.
Головною метою своєї діяльності на посаді завідувача я бачу створення у дошкільному навчальному закладі безпечних умов для зростання та навчання здорових, активних дітей, в майбутньому культурних освічених людей, які гідно представлятимуть нашу державу у світі.
Дошкільний навчальний заклад має необхідні умови для вирішення загальноосвітніх потреб: групові осередки забезпечені необхідними меблями та ігровим обладнанням згідно типового переліку, розвивальне середовище дитячого садка організоване з урахуванням інтересів дітей та відповідає віковим особливостям.
КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Аналіз кількісно-якісного складу педагогічних працівників
Дошкільний навчальний заклад повністю укомплектований педагогічним кадрами. Всього 23, з них:
завідувач — 1;
вихователь-методист — 1;
музичний керівник — 2;
практичний психолог — 1;
інструктор з фізичної культури — 1;
вихователі — 17.
На 2024-2025 навчальний рік дошкільний навчальний заклад забезпечений педагогічними працівниками, медичним та обслуговуючим персоналом, про що свідчить аналіз статистичних даних складу педагогічного колективу.
Діаграма якісного складу педагогів ДНЗ № 50
до 5 років | до 10 років | до 15 років | до 25 років | більше 25 років |
2 |
0 |
2 |
3 |
16 |
8,3% |
0 |
8,3% |
13% |
69,3% |
до 30 років | до 40 років | до 50 років | до 60 років | до 65 років |
2 |
2 |
5 |
12 |
2 |
8,3% |
8,3% |
22% |
52% |
8,3% |
Аналіз даних щодо якісного складу педагогічного колективу ДНЗ № 50 свідчить про те, що вік та педагогічний стаж більшості педагогів є досить оптимальним для організації ефективного освітнього процесу, але водночас відчувається потреба в молодих педагогах.
Освітній рівень педагогічних працівників
Повна вища фахова освіта |
Повна вища педагогічна освіта |
Базова вища освіта (бакалавр) |
Неповна вища (молодший спеціаліст) |
13 |
2 |
1 |
7 |
57 % |
9% |
4% |
30% |
Педагогічний потенціал педагогів
Атестація педагогічних працівників у дошкільному навчальному закладі відбулася відповідно до ст. 54 Закону України «Про освіту», ст. 30 «Про дошкільну освіту» та «Положення про атестацію педагогічних працівників», затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України від 09.09.2022 № 805, згідно з перспективним планом на 5 років у визначені законодавством строки.
Результати атестації 2025 року:
Всього атестувалось
педагогів |
Присвоєна
кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії» |
Присвоєна/
підтверджена кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії» |
Присвоєна
кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії» |
Відповід-
ність
16 тариф. роз. |
Присвоєно педагогічне звання |
3 |
0 |
2 |
1 |
0 |
0 |
Кваліфікаційний рівень педагогів
Підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється у визначені строки, згідно графіка проходження курсової перепідготовки, складеного на 2021-2025 роки, не рідше одного разу на п’ять років та плану підвищення кваліфікації на календарний рік.
Кількість педагогічних працівників |
Категорія |
Тарифний розряд |
Педагогічне звання |
|||||
вища | перша | друга | спеціаліст
|
16
|
11
|
Ст.
вихо-ватель |
Вихов.-
методист |
|
23 |
6 |
6 |
5 |
5 |
1 |
5 |
1 |
1 |
Навчались на курсах підвищення кваліфікації при КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників» з початку навчального року 3 особи.
Свій фаховий рівень педагоги підвищують шляхом самоосвіти, перегляду міських та всеукраїнських методичних заходів в онлайн режимі (методичних об’єднань, майстер-класів, практичних семінарів), вебінарів.
Педагогічні працівники дотримуються академічної доброчесності, педагогічної етики, поважають гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу.
В закладі протягом року проводилась робота по запобіганню випадків булінгу. Ці питання розглядалися на засіданнях педагогічної ради, надавалися консультації, створена спеціальна рубрика на сайті закладу, де розміщені відповідні матеріали. Педагоги захищають здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою.
УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
Керуючись основними положеннями нормативних документів, які визначають сучасну законодавчу базу й методичне забезпечення дошкільної освіти та планом роботи на 2024/2025 навчальний рік, колектив закладу зосереджував увагу на пошуку оптимальних засобів навчання та виховання дітей з метою реалізації пріоритетних завдань, визначених на основі аналізу роботи дошкільного закладу за попередній навчальний рік, а саме:
- Формування природничо-екологічної компетентності та навичок, орієнтованих на сталий розвиток за допомогою освітніх проектів природничо-екологічного змісту.
- Продовжувати роботу з формування національної ідентичності як основи національно-патріотичного виховання засобами художньо-естетичного розвитку.
- Удосконалення фахової діяльності педагогічних працівників закладу дошкільної освіти як обов’язкової умови підвищення якості освіти.
Тож, пріоритетними напрямами діяльності дошкільного навчального закладу стали:
- Формування у дітей звичок та моделей поведінки, що відповідають сталому розвитку
- Забезпепечення всебічного розвитку, фізичного, соціального і психічного здоров’я дошкілля;
- Створення всебічних та сприятливих умов розвитку виховання та навчання дітей;
- Формування у дітей логіко-математичної компетентності в різних сферах життєдіяльності на основі використання новітніх освітніх технологій та інноваційних методів;
У 2024/2025 навчальному році колектив закладу працював творчо і відповідально. Адміністрації закладу вдалося охопити оперативним контролем стан підготовки до навчального року, виконання вимог режиму в ДНЗ, організацію роботи по безпеці життєдіяльності учасників освітнього процесу. Під час проведення педрад, семінарів використовувалися інтерактивні методи навчання педагогів. Проведення відкритих занять стимулювало педагогів до поглибленого вивчення питань, що висвітлювалися, пошуку нестандартних, цікавих рішень, а також сприяло зростанню самооцінки.
Колектив створював умови для емоційного благополуччя дитини, будував навчальну діяльність в динамічному режимі.
Організація морального та матеріального заохочення працівників, які сумлінно виконують свої обов’язки, є невід’ємною складовою успішного управління закладом. За результатами роботи педагогічні працівники отримали щорічну грошову винагороду згідно до статті 57 Закону України «Про освіту».
Протягом року проводились різні форми роботи з педагогами: семінари-практикуми, педагогічні ради, перегляд семінарів, вебінарів, дні методичної інформації, круглі столи, консультації, колективні перегляди, засідання творчої групи, виставки новинок методичної літератури.
До дня Збройних сил України було проведено ряд тематичних занять з ХПД, роботи дітей були передані на позиції військовим.
Протягом навчального року було організовано низку виставок, до яких долучилися і батьки наших вихованців, а саме:
- виставка «Різдвяна казка»;
- виставка до дня безпеки життєдіяльності «Я знаю правила дорожнього руху»;
- осіння виставка «Золота осінь»;
- виставка дитячих робіт до Великодня.
Взаємодія із сім’ями вихованців є одним з пріоритетних напрямів діяльності закладу. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків в управлінні закладом. Дошкільний заклад підтримував бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та оздоровлення дітей. Педагогічний колектив організовував для цього різні активні форми співпраці:
- батьківські збори;
- індивідуальні консультації різних спеціалістів;
- виготовлення саморобок разом з дітьми;
- спільні виставки, участь у святах
Так, у березні 2025 року було проведено фестиваль «З Україною у серці». У такій формі заклад пропагував морально – патріотичні цінності та любов до своєї Батьківщини.
МЕТОДИЧНА РОБОТА
В 2024 – 2025 навчальному році робота методичного кабінету дошкільного закладу спрямована на забезпечення якісного методичного супроводу освітньої діяльності педагогічного колективу по реалізації Базового компонента дошкільної освіти, удосконалення ефективних форм навчання педагогічних кадрів, підвищення їх професійної майстерності через самоосвіту, залучення до самостійної експериментальної роботи з актуальних проблем освітнього процесу.
Протягом року проводились різні форми роботи з педагогами: семінари-практикуми, педагогічні ради, перегляд семінарів, вебінарів, дні методичної інформації, круглі столи, консультації, колективні перегляди, засідання творчої групи, виставки новинок методичної літератури.
Для реалізації пріоритетних завдань, визначених річним планом, були направлені зусилля всього педагогічного колективу. Протягом року проведені педагогічні ради:
- «Основні напрями роботи педагогічного колективу в 2024-2025 н.р»;
- «Сучасні підходи до розвитку творчих здібностей дитини дошкільного віку»;
- «Пошуково-дослідницька діяльність як засіб формування природничо-екологічної компетентності та звичок орієнтованих на сталий розвиток»;
- «Підсумки роботи педагогічного колективу в 2024-2025 навчальному році»
семінари та семінари-практикуми:
- «Конструктивне вирішення конфліктів»;
- «Організація патріотичної освіти дошкільників»;
- «Опановуємо новий Закон про дошкільну освіту: ключові зміни та нововведення»
- «Попередження емоційного вигорання педагогів. Як уникнути стресу»;
майстер-клас «Як створювати освітні ситуації пошуково-дослідницького характеру».
Педагоги закладу брали участь в міському етапі обласного конкурсу на кращий електронний освітній ресурс 2025. Представлені проекти, «Споживаємо енергію разом» (виховання навичок сталого розвитку дітей молодшого дошкільного віку), вихователь Сухомудренко Г.Ф; «Дивовижний світ рослин», (еколого-доцільна поведінка дітей в природі), вихователь Смаглій Л.М.. За результатами конкурсу педагоги здобули друге місце (Наказ департаменту освіти та гуманітарної політики ЧМР №105, від 20.02.2025 р.)
У 2024 році музичний керівник Гінкота Ю.І., та вихователь Пукаленко Н.В. стали лауреатами міського конкурсу професійної майстерності «Успіх дитячого садка починається з педагога».
Упродовж 2024-2025 року в групах №5,9,11 (молодша, середня, старша) вихователями проводилась робота по реалізації проєкту «Думай на рівних: комплексна програма соціально-емоційного розвитку та психо-соціальної підтримки дітей дошкільного віку», який сприяв формуванню соціально-емоційних навичок у дітей дошкільного віку, посилював професійні навички педагогів з питань соціально-емоційного розвитку та ментального здоров’я дітей дошкільного віку, розвивав навички батьків підтримувати стересостійкість і соціально-емоційне благополуччя своїх дітей. Змістове наповнення проєкту відповідало парціальній програмі з розвитку соціальних навичок та емоційного інтелекту у дітей від 5 до 7 років «Думай на рівних», якій надано гриф «Схвалено для використання в освітньому процесі», що зареєстрований у Каталозі надання грифів навчальній літературі та навчальним програмам за № 1.0043-2023. Проєкт підтримано Міністерством освіти та науки України (лист МОН № 1/15827-24 від 02.09.2024 р.).
ОРГАНIЗАЦIЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
В ДОШКIЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДI
Дотримання вимог Базового компонента дошкільної освіти.
За період з 01.09.2024 по 31.05.2025 контрольно-аналітична діяльність здійснювалася планово, систематично та послідовно. Використовувалися різні види контролю, зокрема проводилося тематичне вивчення стану освітнього процесу за темами:
- «Стан роботи з розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку в групах 4 р.ж.»;
- «Створення умов для організації інклюзивного навчання»
- «Стан роботи з екологічного виховання у дітей 6 р.ж.»
- «Організація освітнього процесу та життєдіяльності дітей в групі
5-року життя»
Результати даних перевірок відображені в наказах по дошкільному закладу, обговорено на педагогічних радах. З боку адміністрації здійснюється контроль за їх виконанням.
Результативність роботи з дітьми за всіма освітніми напрямами
Протягом 2024-2025 н.р. педагоги закладу дошкільної освіти працювали над формуванням ключових компетентностей дитини за різними освітніми напрямами, спрямованими на розвиток особистості дитини. Керуючись Базовим компонентом дошкільної освіти – державним стандартом дошкільної освіти, організовано такий освітній процес, який забезпечує збагачення особистого досвіду дитини в різних видах діяльності, як під час спеціально організованих заняттях, так і в повсякденні. Колектив працює над створенням умов, що забезпечують самоцінність дошкільного дитинства та сприяють наступності між дошкільною та початковою освітою.
Педагоги закладу двічі на рік здійснюють моніторинг індивідуального розвитку, який дає змогу визначити рівень компетентності вихованців відповідно до освітніх напрямів БКДО: «Особистість дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Дитина в природному довкіллі», «Гра дитини», «Дитина в соціумі», «Мовлення дитини», «Дитина у світі мистецтва».
Після порівняння показників, які були на початку та в кінці навчального року , можна зробити висновки, що за кожним з розділів Програми відмічено значне зростання показників.
Всього обстежено 205 дитини. З них дітей: раннього віку – 40; молодшого – 34; середнього – 59; старшого – 72.
Результати моніторингу відображено в таблицях на кожну вікову групу (додаток).
В ході проведеного аналізу результатів моніторингу, визначено рівень сформованості ключових компетентностей за освітніми напрямами «Особистість дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Дитина в природному довкіллі», «Гра дитини», «Дитина в соціумі», «Мовлення дитини», «Дитина у світі Мистецтва». Визначено рівень засвоєння змісту Програми та ступінь ефективності педагогічних впливів стосовно кожної дитини.
Також було зроблено порівняльний аналіз визначення рівня досягнень дітей раннього та дошкільного віку за перше та друге півріччя. На підставі цього можна зробити висновки, що за кожним з освітніх напрямів відмічено значне зростання показників. (Див. таблицю).
Так у групах раннього віку (№1,2,3), високі результати простежуються з напрямів «Особистість дитини» , «Дитина в соціумі», «Дитина в світі мистецтва», «Гра дитини». Проблемними залишаються напрями, «Мовлення дитини». «Дитина в природному довкіллі»,
Групи молодшого віку (№5,7) мають високі результати з напрямів: «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Гра дитини», «Дитина в світі мистецтва». Залишилися проблемними: «Мовлення дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі».
Групи середнього віку (№4,9,10) мають високі результати: «Особистість дитини» , «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» , «Дитина в соціумі» «Дитина в світі мистецтва». Залишився проблемним напрям: «Мовлення дитини».
Групи старшого віку (№4,9,10) мають високі результати: «Особистість дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» , «Гра дитини», «Мовлення дитини» , «Дитина в світі мистецтва», «Дитина в природному довкіллі», «Дитина в соціумі».
6. Аналіз комплексного вивчення соціально-психологічної готовності дітей до навчання у школі за 2024-2025навчальний рік.
Психодіагностичною роботою було охоплено дітей 6р.ж. на протязі 2024-2025 навчального року було обстежено: І семестр 57 дитини (групи №№6, 8, 11) і ІІ семестр 56 дітей (групи №№6, 8, 11).
Для комплексного вивчення соціально-психологічної готовності дітей до навчання у школі використовувався кейс психологічних тестів, згідно тестових методик діагностичного мінімуму.
На початку навчального року діагностика проводилась індивідуально з кожною дитиною в кабінеті практичного психолога і тривала приблизно 30-35хв.
Виконання графічних завдань показало, що діти достатньо аналізують зразок, розкладають на складові елементи, визначають послідовність зв’язків цих елементів і точно відтворюють його. Труднощі викликали у дітей із наслідуванням письмових зразків, що пов’язано з психофізіологічними особливостями дітей 6р.ж., а саме недостатнім розвитком просторового сприймання, розвитком координації руху руки, слабкою сформованістю дрібних м’язів кисті.
Дослідження мотиваційної готовності до школи показало, що загалом діти мають високий рівень мотивації до навчання у школі. Основними мотивами до навчання у школі для дітей є: навчальний мотив, тобто у дітей вже сформовані уявлення по відношенню до школи і діти вже починають приймати позицію учня; соціальний мотив, тобто діти усвідомлюють для чого потрібне навчання у школі; мотив отримання гарних оцінок;частина дітей має ігровий мотив до навчання (діти який ще не виповниться 6років на вересень 2025року).
І семестр 57 дитини (групи №№6, 8, 11)
Загальні результати по групах : високий рівень – 22,81%, достатній рівень – 64,92%, середній рівень – 12,28%.
ІІ семестр 56 дітей (групи №№6, 8, 11).
Загальні результати по групах : високий рівень – 23,22%, достатній рівень – 66,08%, середній рівень – 10,7%.
Було встановлено, що 23,22% обстежених дітей молодшого дошкільного віку мають високий рівень розумового розвитку, ще 64,92% дітей достатній рівень. Також 12,28% дітей проявили середній рівень розумового розвитку. У порівнянні з початком навчального року, можна зробити висновок, що показник високого рівня зріс (23,22%)та. зменшенні показника середнього рівня.
І піврічча | ІІ піврічча | |
Високий
рівень |
22,81% | 23,22% |
Достатній
рівень |
64,92% | 66,08% |
Середній
рівень |
12,28% | 10,7% |
СТАН ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ З ПИТАНЬ ОХОРОНИ ПРАЦІ
В ДОШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ
Відповідно до Законів України «Про освіту» та «Про охорону праці» для створення безпечних умов праці, навчання та виховання адміністрація спільно з профспілковим комітетом та колективом закладу працюють над реалізацією завдань державної політики у сфері охорони праці щодо забезпечення конституційного права працівників на охорону їхнього життя і здоров’я в процесі трудової діяльності, а також виховання здорових дітей.
Нажаль, типовими штатними розписами одиниця спеціаліста з охорони праці в дошкільному навчальному закладі не передбачена, але кожен працівник відповідно до своїх посадових та функціональних обов’язків бере участь у роботі закладу з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності.
Наказами керівника дошкільного навчального закладу призначені особи, відповідальні за створення безпечних умов для організації освітнього процесу, збереження майна, господарського інвентарю, з цивільного захисту, комісія із загального огляду будівель та споруд, переглянуті та затверджені інструкції з охорони праці та безпеки життєдіяльності, програма вступного інструктажу тощо. У роботі всіх комісій беруть участь представники профспілкового комітету закладу.
Зобов’язання адміністрації, передбачені Колективним договором, виконуються. Працівники закладу забезпечені спецодягом. Ті працівники, що працюють в шкідливих умовах праці та мають особливий характер праці, отримують пільги та компенсації, передбачені Колективним договором відповідно до результатів атестації робочих місць за умовами праці.
Протипожежна безпека в дошкільному навчальному закладі посідає одне з важливих місць в організації роботи з охорони праці.
Наказами по ДНЗ призначаються відповідальні особи з пожежної безпеки, проводяться тренувальні та практичні відпрацювання на випадок виникнення пожежі.
Вогнегасниками заклад укомплектовано відповідно до норми. Всі вогнегасники вчасно пройшли технічне діагностування в організації, що має відповідну ліцензію. Протягом року доукомплектовано згідно вимог пожежний щит.
Але існують ще кілька проблемних питань щодо забезпечення протипожежної безпеки в закладі:
- приміщення закладу не обладнане автоматичною системою пожежної сигналізації;
- працівники закладу не забезпечені засобами індивідуального захисту, а саме промисловими протигазами з коробками, які захищають від дії аміаку;
- працівники закладу не забезпечені засобами індивідуального захисту органів дихання від зброї масового знищення;
СТАН ОРГАНІЗАЦІЇ ХАРЧУВАННЯ
В ДОШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ
Відповідно по пунктів 4, 9, 14 Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затвердженого спільним наказом Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 № 242/329, пунктів 1.35, 1.37, 1.38, 2.1 Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої спільним наказом Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 17.04.2006 № 298/227, на виконання листа Міністерства освіти і науки України «Про виконання норм харчування у дошкільних навчальних закладах» від 19.05.2008 № 1/9-323, постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» від 22.11.2004 № 1591 та листа Міністерства освіти і науки України «Про здійснення контролю за організацією харчування дітей у дошкільних навчальних закладах» від 21.06.2007 № 1/9-394 проведено аналіз стану організації харчування дітей у дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) № 50 «Світлофорчик» Черкаської міської ради за період з 01 вересня 2024 року по 23 травня 2025 року.
Робота з організації харчування дітей в дошкільному навчальному закладі була спрямована на забезпечення повноцінного харчування, здійснення систематичного контролю, забезпечення харчування дітей пільгових категорій. Відповідно до штатного розпису заклад повністю укомплектовано кадрами, які забезпечують організацію харчування дітей.
В дошкільному навчальному закладі організовано триразовий режим харчування. Режим харчування дітей відповідає режиму роботи дошкільного закладу. Видача готових страв на групи здійснюється відповідно до графіка видачі їжі на вікові групи. Проби готових страв знімаються вчасно сестрою медичною старшою.
На підставі затвердженого та погодженого з Держпродспоживслужбою м.Черкаси примірного чотиритижневого меню щодня сестрою медичною старшою спільно з комірником складаються меню-розклади на наступний день. Кухарі суворо дотримуються технології приготування страв за технологічними картками.
Продукти харчування та продовольчу сировину постачає ТОВ «Каштан-Плюс», ПАТ «Юрія» , Агро Альянс, ТОВ Ходак, ТОВ «Смачненько», Черкаси Хліб регулярно та у повному обсязі відповідно до заявок, які своєчасно надаються комірником постачальнику. З метою попередження кишково-шлункових захворювань та харчових отруєнь серед дітей здійснювався відповідно до рішення виконавчого комітету ЧМР «Про встановлення вартості харчування дітей в дошкільних навчальних закладах міста у 2025 році» від 18.12.2024 р. № 1722 вартість харчування однієї дитини в день становить: для дітей віком до 3-х років – 85 грн. 57 коп.; для дітей віком до 6 (7) років – 114 грн. 90 коп.
Аналіз виконання норм харчування за рік показав, що у цілому харчування дітей у дошкільному навчальному закладі здійснювалося максимально наближено до норм, було раціональним, збалансованим, різноманітним.
Результати аналізу виконання норм харчування за дванадцять місяців 2024 року показали, що норми в цілому виконано на 95 %.
Згідно наказів «Про організацію пільгового та безкоштовного харчування дітей у дошкільному навчальному закладі» та з метою забезпечення соціально-правових гарантій дітей пільгових категорій, на підставі поданих заяв батьків та документів, що підтверджують пільги, організоване безкоштовне харчування дітей, батьки яких є учасниками УБД – 23 особи, дітей тимчасово переміщених ВПО – 23 особи, дітей з малозабезпечених сімей – 1 особа, дітей, позбавлених батьківського піклування, – відсутні,дітей загиблих захисників – 1 особа та пільгове харчування з оплатою 50% вартості для дітей з багатодітних сімей – 23 осіб.
Вихователі, помічники вихователів дошкільного навчального закладу беруть активну участь в організації харчування дітей, виховують культурно-гігієнічні навички. Щодня до кожного прийому їжі столи дітей сервіруються відповідно до меню. Дітей привчають до охайності та навчають правильному користуванню столовими приборами. Дошкільнят середньої та старшої груп залучають до чергування, сервірування столів та прибирання після обіду.
Стан матеріально-технічної бази харчоблоку задовільний. В цьому навчальному році було придбано морозильну камеру.
АНАЛІЗ ЗАХВОРЮВАНОСТІ ТА МОНІТОРИНГ СТАНУ ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
З метою реалізації Закону України “Про дошкільну освіту” та удосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільних навчальних закладах, згідно наказу Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 30 серпня 2005 року N 432/496 «Про удосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі» здійснюються систематичний контроль за відвідуванням та захворюваністю дітей дошкільного навчального закладу.
Моніторинг стану здоров’я дітей
Показники стану здоров’я |
Група здоров’я |
||
Основна | Підготовча | Спеціальна | |
Кількість дітей |
222 |
1 |
3 |
Кількість % |
96% |
0,4% |
1,4% |
Аналіз захворюваності
Роки |
Кількість дітей |
Скільки разів хворіла дитина |
Скільки днів пропущено 1 дитиною |
2023 |
278 |
1,2 |
8,0 |
2024 |
252 |
1,5 |
10,0 |
2025 |
142 |
1,1 |
7,0 |
Захворюваність серед дітей ясельного віку пояснюється проблемою адаптації до дошкільного закладу.
Працювати в цьому напрямку є над чим: вирішення проблеми зниження захворюваності дітей я бачу в спільній роботі педагогічного колективу, сестри медичної старшої та батьків.
ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ
Фінансово-господарська діяльність дошкільного навчального закладу проводилася відповідно до чинного законодавства та Статуту закладу переважно за рахунок бюджетних коштів.
За Програмою соціально-економічного розвитку м. Черкаси в 2025 році було проведено
• капітальний ремонт холів (входи дошкільного закладу);
• косметичний ремонт харчоблоку та укриття
• встановлено телевізори в групах № 10,6;
• капітальний ремонт каналізаційного стоку групи №4 та підвального приміщення.
За рахунок коштів з міського бюджету протягом 2024/2025 навчального року для потреб дошкільного навчального закладу було придбано:
Мийні засоби, засоби для прання та чищення | 112850,00 |
Туалетний папір | 12000 |
Бланки-меню (403 шт) | 3000,00 |
Папір А4 (10 уп.) | 4000,00 |
Шпалери | 14300,00 |
Фарба | 11000,00 |
Морозильна камера | 20000,00 |
Каструля (35 л) | 3700,00 |
Всього | 180850,00 |
Завдяки батькам вихованців дошкільного навчального закладу здійснено оновлення матеріально-технічної бази, а саме:
• встановлено телевізори в групах № 10,6;
• зроблено косметичний ремонт роздягальні групи № 9
УЧАСТЬ ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
У ЗАГАЛЬНОМІСЬКИХ ЗАХОДАХ
Педагоги закладу брали участь в міському етапі обласного конкурсу на кращий електронний освітній ресурс 2025. Представлені проекти, «Споживаємо енергію разом» (виховання навичок сталого розвитку дітей молодшого дошкільного віку), вихователь Сухомудренко Г.Ф; «Дивовижний світ рослин», (еколого-доцільна поведінка дітей в природі), вихователь Смаглій Л.М.. За результатами конкурсу педагоги здобули друге місце (Наказ департаменту освіти та гуманітарної політики ЧМР №105, від 20.02.2025 р.)
У 2024 році музичний керівник Гінкота Ю.І., та вихователь Пукаленко Н.В. стали лауреатами міського конкурсу професійної майстерності «Успіх дитячого садка починається з педагога».
Упродовж 2024-2025 року в групах №5,9,11 (молодша, середня, старша) вихователями проводилась робота по реалізації проєкту «Думай на рівних: комплексна програма соціально-емоційного розвитку та психо-соціальної підтримки дітей дошкільного віку», який сприяв формуванню соціально-емоційних навичок у дітей дошкільного віку, посилював професійні навички педагогів з питань соціально-емоційного розвитку та ментального здоров’я дітей дошкільного віку, розвивав навички батьків підтримувати стересостійкість і соціально-емоційне благополуччя своїх дітей. Змістове наповнення проєкту відповідало парціальній програмі з розвитку соціальних навичок та емоційного інтелекту у дітей від 5 до 7 років «Думай на рівних», якій надано гриф «Схвалено для використання в освітньому процесі», що зареєстрований у Каталозі надання грифів навчальній літературі та навчальним програмам за № 1.0043-2023. Проєкт підтримано Міністерством освіти та науки України (лист МОН № 1/15827-24 від 02.09.2024 р.).
ПІДСУМКИ
Поряд з вищевикладеним слід зазначити, що у нас є і проблеми, зокрема:
- Приміщення харчоблоку потребує ремонту та оновлення.
- Потребують ремонту кімнати у групових осередках №№ 1,2, 4,11.
- Ігрові майданчики всіх вікових груп потребують оновлення ігрового обладнання.
- Тимчасове укриття потребує не тільки косметичного ремонту, але й повного обладнання витяжною вентиляційною системою, санвузлами тощо.
- Потребують ремонту кабінет психолога, ізолятор.
Ми, адміністрація та працівники закладу, прагнемо зробити дитячий заклад тим місцем, де діти завжди можуть фізично розвиватись, зміцнювати здоров’я, збагачувати духовний світ, реалізовувати свої здібності, товаришувати, весело й щасливо жити.
Я хочу подякувати всьому колективу дошкільного навчального закладу за відповідальне ставлення до роботи, професіоналізм, активну життєву позицію.
Я щиро вдячна вам, батьки, за розуміння та підтримку, за небайдужість до життя і проблем закладу.
Сподіваюсь на подальшу плідну співпрацю з колективом та батьками.
Дякую за увагу.