ЗВІТ
КЕРІВНИКА ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ (ЯСЛА- САДОК) №50 «СВІТЛОФОРЧИК» ЧЕРКАСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ З ПИТАНЬ СТАТУТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У 2017 – 2018 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ
Дошкільний навчальний заклад загального розвитку, розпочав функціонування з 1990 року. Всі групові приміщення забезпечені меблями, ігровим обладнанням, мають сучасний інтер’єр. Розвивальне середовище дошкільного закладу організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям.
Для здійснення навчально-виховного процесу створено всі умови, обладнані спеціальні приміщення:
музична та спортивна зали;
методичний кабінет;
медичний блок;
кабінет практичного психолога;
ігрові майданчики;
спортивний майданчик.
За проектною потужністю дошкільний навчальний заклад розраховано на 280 місць для дітей від 1.5 до 6 (7) років. Комплектація груп проходить з 1 червня по 1 вересня.
У 2017 – 2018 навчальному році укомплектовано 12 вікових груп, дітей 337:
3 групи раннього віку, дітей 73 дітей;
9 груп дошкільного віку, 264 дітей.
Режим роботи закладу 10 годин – з 8-00 до 18-00. Група №3 працює 10,5 годин – з 8-00 по18-30. Група № 5 працює 10,5 годин, з 7-30 до 18-00.
У цьому році випускається до школи 85 дітей. Прийнято _97___ дітей.
Навчально-виховний процес у дошкільному навчальному закладі забезпечують 60 працівників:
- педагогічних працівників – 27;
- молодший обслуговуючий персонал- 33.
Педагогічні працівники мають:
- повну вищу освіту – 18 осіб;
- базову освіту – 9 осіб.
Склад педагогічних працівників за кваліфікаційними категоріями такий:
- спеціаліст вищої категорії – 5 осіб;
- спеціаліст першої категорії – 6 осіб;
- спеціаліст другої категорії – 4 особи;
- мають педагогічне «вихователь- методист» -2 особи;
- мають педагогічне « старший вихователь» -1 особа;
- спеціаліст -12 осіб.
Один раз в п’ять років кожен педагогічний працівник проходить курси підвищення кваліфікації при ЧОІПОПП та підлягають атестації відповідно до чинного Положення про атестацію педагогічних працівників.
Адміністрація створює оптимальні умови для постійного професійного зростання педагогів з урахуванням індивідуальних можливостей кожного6
у поточному році атестовано – 3 педагоги;
курси підвищення кваліфікації пройшли – 4 педагоги.
В дошкільному закладі створені всі умови для плідної роботи. Колектив відзначається стабільністю та позитивною результативністю.

Упродовж навчального року і найбільше в літній період проведені ремонтні роботи в приміщеннях закладу силами батьків та працівників.
В групових осередках створена чудова матеріально-технічна та ігрова база.
Довожу до Вашого відома, що за 2017 рік отримано фінансування із міського бюджету .
Із них витрачено:
на заробітну плату –3259805,37 грн.
на харчування дітей – 550406,82 грн.
на комунальні послуги та послуги зв’язку – 22400,09 грн.
медикаменти – 433.00 грн.
придбання предметів і матеріалів – 58210,04 грн.
Дошкільний навчальний заклад отримав позабюджетні доходи за рахунок спонсорської допомоги в сумі – які використані на придбання
дитячі іграшки, дидактичні посібники та ігрові модулі – 750,00 грн.
товари господарські – 120,00 грн.
дитячі меблі – 35140,00 грн.
вироби килимові – 2935,00 грн.
— інвентар м’який – 12236,00 грн.
За кошти батьків та силами батьків зроблений косметичний ремонт в кожному груповому осередку, замінено лінолеум в групі № 9, роздягальні групи № 5,10;
Придбано іграшки, ігрові модулі, зроблений ремонт сантехнічного обладнання в групі №4,5, пофарбоване та відремонтоване ігрове обладнання на ігрових майданчиках, музичну сучасну апаратуру та мікрофони в музичну та спортивну залу.
З бюджету розвитку було виділено близько 400000,00 грн. для заміни теплопункту та встановлення лічильника тепла. Ці роботи виконано в жовтні – листопаді 2017 року.

Організація життєдіяльності в дошкільному навчальному закладі здійснювалась за Базовим компонентом дошкільної освіти, освітньою програмою для дітей від двох до семи років «Дитина».
Протягом навчального року колектив спрямовував зусилля на реалізацію головних гуманістичних ідей цієї Програми, створивши для дітей такий розвивальний простір, в якому їм цікаво, радісно, комфортно, де вони можуть розвивати власні здібності й відчувають себе потрібними, де в центрі уваги – кожна особистість. Ігрове середовище збагачувалося не тільки за рахунок кількісного накопичення, а й через покращення якісних параметрів: естетичності, гігієнічності, комфортності, функціональної надійності та безпеки.
Змінено освітньо-виховний простір дошкільного навчального закладу – звичним став підгруповий та індивідуально-груповий способи організації діяльності дошкільнят, велика увага приділялася організації різноманітної художньо-продуктивної та пошуково-дослідницької діяльності дітей. В організації занять вихователі здебільшого використовували сучасні методи та прийоми: розвивальні технології «Лічильні палички Х.Кюізінера», «Логічні блоки З.Дьєнеша», технології розвитку дитячої творчості Г.Альтшуллера, «Дитяче дослідження, як метод навчання старших дошкільників» (А. Савенков), технологія К.Крутій «Використання мультфільмів як засобу розвитку зв’язного мовлення дошкільників», технології організації групової навчальної діяльності дошкільників та ін. Ефективність таких занять значно підвищується.
Підвищилась ефективність та якість і роботи в організації ігрової діяльності дітей: у них на достатньому рівні сформовані ігрові навички, уміння відображати життєві ситуації в сюжетно-рольовій грі. Ігрові стосунки та взаємини дітей зумовлювались правилами спільної гри, при цьому використовувались різні засоби взаємодії з партнером: предметні дії, рольове спілкування, дружні стосунки, міміку, жести.
Пріоритетним питанням у навчально-виховному процесі всіх вікових груп та діяльності дошкільного закладу є фізкультурно-оздоровча робота. На протязі 2017-2018 навчального року колектив продовжував роботу по охороні життя, зміцнення здоров`я, фізичного розвитку дошкільника, забезпечуючи емоційно-позитивне тло взаємодії з дітьми, належний медико-педагогічний контроль за фізкультурно-оздоровчими заходами. Об`єднанні зусилля педагогів, медиків та батьків допомогли сформувати стійкий інтерес дітей до рухової активності. Рухи дітей стали більш мотивованими, стійкими. Фізіологічні запити дітей упродовж дня задовольнялися повністю.
Оптимізація рухового режиму забезпечувалась шляхом проведення різноманітних рухливих, спортивних ігор, вправ, занять з фізкультури, самостійної рухової діяльності. Протягом навчального року інструктором з фізкультури створювалась система оздоровчих та фізкультурних заходів, в якій першочерговим вважалось завдання, щодо формування у дітей мотивації здоров’я і поведінкових навичок здорового способу життя.
Інструктором з фізичної культури у вересні та наприкінці травня поводиться обстеження рівня оволодіння дітьми основними руховими навичками й розвитком фізичних якостей. Середні показники основних рухів свідчать про достатній рівень фізичної підготовленості дітей.

завдання
Рівень біг 10 м стрибки у довжину з місця
(см) стрибки у довжину з розбігу
(см) стрибок у висоту з розбігу
(см) кидок тенісного
м’яча правою рукою кидок
тенісного
м’яча лівою рукою

групи
старші групи
всього 87 В 80 44 60 40 24 41
С 7 43 27 47 53 46
Н – - – - 10 -
середні групи
всього 89 В 60 65 58 48 53 55
С 29 24 31 41 36 34
Н – - – - -
молодші групи 89 В 57 49 51 44
С 32 40 38 45
Н – - – -
Всього
265 дітей В 197 158 118 88 128 140
С 68 107 58 88 127 125
Н – - – - – -

Організаційно-педагогічна робота дитячого садка була спрямована на забезпечення соціальної компетентності дошкільнят, розвиток творчих та інтелектуальних здібностей .
Так вихованці груп № 3 Мороз Андрій , №5 Тупицька Альбіна зайняли другі місця у зональних змаганнях з шашкового турніру. Цікаво та змістовно проходили екскурсії до обласної дитячої бібліотеки, Черкаського обласного академічного лялькового театру (діти познайомилися з виготовленням декорацій, костюмів, ляльок та побачили як готується нова лялькова вистава). В рамках тижня музики, діти відвідували концерти, організовані викладачами та вихованцями музичної школи №1. Пізнавальними були екскурсії до художнього музею, де діти знайомились із тематичними експозиціями. Протягом року працівниками Краєзнавчого музею в дошкільному закладі проводились тематичні заняття з дітьми на тему: «Життя та творчість видатних людей Черкащини», «Природа рідного краю», «Традиції українського народу» тощо.
Достатньо уваги приділялось естетичному вихованню дітей. На високому рівні готувались та проводились свята та розваги : ,,Мандруємо в країну знань,, , ,,Чудова осені пора її вітає дітвора,, , ,,Ніч святого Миколая,, , ,, Зимова казка,, , ,,Від Різдва до Водохреща,, , ,,Рідних матусь зі святом вітаємо,, , ,,Великодня писанка,, , ,,Випускний бал».
У березні 2018 року для вихованців старших груп організовано конкурс читців поезій Т.Г.Шевченка «Поезія Шевченка – скарб української душі».
Традиційними в дошкільному закладі стали виставки художньої творчості „Осінні барви», «У світі казки», «Талановиті пальчики», виставка робіт з покидькового матеріалу «Речам – друге життя», тематична виставка «Ми малюємо мир», «Великодня писанка» роботи на які готують діти разом з батьками і вихователями, родинне свято «Моя родина», «Осінній ярмарок» та ін..
Екологічне виховання дошкільників є одним із актуальних питань, над яким працював колектив нашого дошкільного навчального закладу. Діти вчилися гортати «сторінки живої книги» природи, щоб ця «книга» в їхньому житті набула ціннісного значення. Реалізувати це допомагало нам екологічне розвивальне середовище, яке ми протягом декількох років створюємо в нашому дитячому садку. У оформленні ділянок ми активно використовували різні дерева та кущі, квіти, траву, природні матеріали. Це дало можливість створити виразні композиції озеленення. В кожній групі обладнані куточки природи, які містять різні об’єкти рослинного та тваринного світу, матеріали та обладнання для дослідів, спостережень. В методичному кабінеті дібрана велика кількість методичної літератури на екологічну тематику, наочні та дидактичні посібники, цікава відеотека. Педагогами виготовлена велика кількість дидактичних ігор, в кожній групі створена бібліотечка з різними жанрами літератури про природу та довкілля.
У дошкільному закладі протягом року проводилася робота щодо соціального захисту дітей відповідно до Конституції України, Закону України «Про дошкільну освіту», Конвенції про права дитини. Питанню соціального захисту вихователі приділяли увагу на батьківських зборах, індивідуальних та групових консультаціях. Призначеній за наказом по дошкільному закладу відповідальний за охорону прав дитини вихователь-методист періодично аналізувала роботу з дітьми та батьками з питань правової освіти.
Стрижневим питанням для обговорення на педагогічних, виробничих нарадах була робота по охороні життя та здоров’я дітей, формуванню основ безпеки життєдіяльності. Протягом року проводились заняття, бесіди, вікторини, читання художньої літератури, перегляд лялькових вистав на теми: безпека в побуті , безпека на дорогах, пожежна безпека, основи цивільного захисту. Проведений тиждень безпеки життєдіяльності дітей, спрямований на виявлення та закріплення у дітей навичок дій в екстремальних ситуаціях різного походження, поповненню знань батьків про створення безпечного середовища для діяльності дітей, збереження їх здоров’я. Оформлено досвід роботи з даного питання.
З метою реалізації Законів України «Про дошкільну освіту», «Про освіту» педагогічний колектив працює над завданням забезпечення наступності в роботі дошкільного навчального закладу та загальноосвітньої школи №17.
Розроблено план взаємодії зі школою. Дошкільнята мали можливість відвідати свята «Перший дзвоник», «Прощання з буквариком», познайомитися зі шкільною бібліотекою, їдальнею, спортивним залом, класами. Вчителів початкових класів запрошували на засідання круглого столу, педагогічні ради. В квітні підготували та провели батьківські збори для старших груп присвячені підготовці дітей до школи за участі завуча, вчителів. Батьки мали змогу познайомитися з умовами вступу до школи, поспілкуватися з вчителями, задати питання, що їх хвилюють. Ці заходи сприяли тому, що більшість випускників нашого закладу обирали для навчання ЗОШ №17.
Особлива увага приділялась якісній підготовці дітей до навчання в школі. Практичним психологом Ткач Ю.В. проведено діагностику дітей старшого дошкільного віку на виявлення рівня готовності до шкільного навчання.

Результати діагностики є наступними: всього обстежено 84 дитини, з них
високий рівень мають 33 дитини;
достатній рівень – 38 дітей;
середній рівень – 13 дітей,
низький – 0 дітей.
Таким чином, у більшості дітей 6р. ж. переважає достатній та високий рівень готовності до шкільного навчання. Низький рівень відсутній.
При визначенні рівня показників життєвої компетентності в сферах життєдіяльності за ІІІ квартал, ми отримали такі результати: (таблиця)
З таких освітніх ліній як «Особистість дитини», «Дитина в природному довкіллі», «Дитина в світі культури», «Гра дитини», «Дитина в соціумі» відмічається позитивна динаміка, діти всіх вікових груп мають знання, що відповідають високому та середньому рівню. Доопрацювання потребують освітні лінії «Мовлення дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі».
Значну роль в засвоєнні знань дітей старшого дошкільного віку мала індивідуальна робота з навчання грамоти та логіко-математичного розвитку.
Але за результатами обстеження дітей всіх вікових груп треба відмітити, що і надалі більше уваги необхідно приділяти саме розвитку, а не навченості. Тому що, тільки 32% дітей можуть застосовувати свої знання щодо розв’язання проблеми, працюють на творчому рівні, а інші діти – це діти, які працюють за підказкою вихователя, самостійно не спроможні розв’язати проблему.
Педагоги-дошкільники часто ігнорують власні сили дитини, її суб’єктивну активність, а це нівелює проблему саморозвитку як таку. Тож новий, ціннісний підхід до дитини дошкільного віку як свідомої особистості, компетентної в різних сферах власного життя, нині є доволі актуальним.
Для реалізації на практиці вирішення завдань розвитку дитини у плануванні освітньої діяльності доцільно віддати перевагу в наступному навчальному році організації активного навчання. Реалізувати це завдання можна створивши для дітей середовище підтримки й ситуацію виклику – для того, щоб вони розвивалися та підвищували свій рівень незалежності й відповідальності; навчання має сприяти розвитку дітей – для цього найважливішою є внутрішня мотивація, адже навчання ефективне лише тоді, коли діти самі прагнуть розвиватися.
Робота педагогічного колективу з батьками була спрямована на вироблення єдиних підходів до розвитку, виховання, навчання дітей, залучення батьків до участі в житті групи, дошкільного закладу, підвищення їх педагогічної культури. Діяльність закладу обумовлюється потребами батьків в освітніх послугах, які надаються дітям, це визначається анкетуванням, бесідами, виявленими в процесі навчально-виховного процесу та визначенням рівня показників життєвої компетентності дошкільників .
Здійснювалась просвітницька діяльність педагогів по ознайомленню батьків із змістом освітньої програми для дітей від двох до семи років «Дитина», спрямовувалась на вироблення єдиних підходів у формуванні компетентності дошкільника в освітніх лініях «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природному довкіллі», «Дитина у світі культури», «Гра дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини».
Завдання по співпраці з батьками здійснювались через різні форми роботи, а саме групові батьківські збори «Зміст та основні завдання розвитку, навчання та виховання» 3,4,5,6 р.ж під час роботи «Школи свідомого батьківства» (керівник Ткач Ю.В.) розглядалися питання підготовки дитини до школи, оновлення змісту та методів дошкільної освіти згідно базового компонента дошкільної освіти; проводились дні відчинених дверей, сформовано теки для батьків з актуальних питань навчання та виховання дошкільнят; анкетування батьків, консультації, психологічні практикуми, тренінги тощо.
В кожній віковій групі вихователями створено ,,Банк інформації для батьків,, де зберігається нормативно-правова база по роботі з батьками, інформація про діяльність дошкільного навчального закладу (накази і т.д.), зошит соціально-педагогічного патронату дітей групи, протоколи групових зборів, консультації, поради тощо.
Батьки залучаються до участі в освітньому процесі шляхом вирішення питань по створенню належних умов розвитку, навчання і виховання дітей, участі в проведенні свят, конкурсів, виставок, музично-спортивних розваг, навчальних занять.
Анкетування батьків свідчить про такі результати задоволеності батьків : більшість – (82%) оцінюють рівень роботи закладу як високий, 18 % – задовільний.
Адміністрація дошкільного навчального закладу і я особисто дякуємо Вам за допомогу та підтримку в створені комфортних умов для перебування наших дітей в дошкільному навчальному закладі.

 

 

 

 
ПРОТОКОЛ №1
підрахунку бюлетенів за результатами голосування
від 24.05.2018 року ДНЗ № 50 «Світлофорчик»

ОГОЛОШЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ГОЛОСУВАННЯ:

1. Для голосування було підготовлено – 198 бюлетнів.

2. У голосуванні прийняли участь – 154 особи.

3. За результатами голосування діяльність завідувача дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 50 «Світлофорчик» Черкаської міської ради Кульбашної Любові Григорівни визнали:
- відмінно – 125
- добре – 26
- задовільно – -
- незадовільно – -
- утримались – 3
-зіпсованих бюлетенів – -

 

 

Голова лічильної комісії: __________/ Маслечко Т.Д. /
Члени лічильної комісії __________/ Можарівська О.В. /
__________/ Воропаєва В.В. /
ПРОТОКОЛ №2
загальних зборів колективу батьків та громадськості дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №50 «Світлофорчик» Черкаської міської ради від 24.05.2018р
Присутні: 154 особи.

Порядок денний

1. Вибори голови зборів колективу та громадськості.
2. Звіт керівника дошкільного навчального закладу з питань статутної діяльності за 2017- 2018 навчальний рік.
3. Оцінка статутної діяльності керівника дошкільного навчального закладу.
1. Слухали: завідуючу дошкільним навчальним закладом Кульбашну Л.Г., яка запропонувала вибрати голову зборів колективу та громадськості.
Виступили: Дяк Н.М.,вихователь дошкільного навчального закладу, запропонувала вибрати голову зборів колективу та батьків Валовенко Н.М., вихователя-методиста.
Ухвалили:вибрати голову загальних зборів колективу та батьків Валовенко Н.М., вихователя-методиста.
2. Слухали: звіт керівника дошкільного навчального закладу
Кульбашної Л.Г. з питань статутної діяльності за 2017-2018 навчальний рік;
- дошкільний навчальний заклад працював за програмою « Дитина»
- ужиті заходи щодо зміцнення та модернізації матеріально-технічної бази навчального закладу, а саме: придбана холодильна шафа, за кошти бюджету було проведено ремонт системи опалення, водопостачання та водовідведення. Встановлено теплопункт та лічильник тепла. Батьками були придбано меблі, посуд, оновлена ігрова база, зроблений косметичний ремонт всіх приміщень, тощо.
- проведений соціальний патронаж мікрорайону щодо охоплення дітей 5-ти річного віку дошкільною освітою.
- впроваджені нові форми роботи для покращення харчування, виконання натуральних норм, дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних норм та протипожежної безпеки.
- співпраця з громадськими організаціями, громадськістю .
- аналіз відвідування та захворюваність дітей закладу.
Виступили:
-Валовенко Ніна Миколаївна – вих.. методист, доповіла про стан навчально – виховного процесу в ДНЗ, про успішність дітей в 2017-2018 н.р.
- Гончаренко Віра Миколаївна – сестра медична старша, доповіла про стан медичного обслуговування, порівняльний аналіз харчування дітей в дошкільному закладі.
- Маслечко Т.Д… – голова ради закладу, ухвалила роботу дошкільного закладу,щодо організації роботи по підготовці дітей до навчання в школі.
- Ободовська Л.В..- мама дитини гр..№8, яка доповіла,що адміністрація закладу постійно турбується про зміцнення матеріально – технічної бази закладу.
Слухали: голову зборів __Валовенко Н. М. яка запропонувала вибрати лічильну комісію для оцінки статутної діяльності керівника дошкільного навчального закладу. Запропонувала вибрати лічильну комісію у складі 3 осіб.
Ухвалили: одноголосно вибрати лічильну комісію у складі 3 осіб:
Маслечко Т.Д., Можарівську О.В., Воропаєву В.В…,

Голосування: в голосуванні брали участь 154 осіби.
Оцінка роботи керівника дошкільного навчального закладу з питань статутної діяльності закладу:
- відмінно – 125
- добре – 26
- задовільна – -
- незадовільна – -
- Утримались – 3
- Зіпсованих бюлетенів – -
Ухвалили:
1. За результатами таємного голосування роботу керівника дошкільного навчального закладу Кульбашної Л.Г. за звітний період 2017-2018 навчального року визнати відмінно.
2. Клопотати перед департаментом освіти та гуманітарної політики виконавчого комітету Черкаської міської ради щодо нагородження Почесною грамотою департаменту освіти.
Голова зборів: __________________/ Н.М.Валовенко /

Секретар: _________________/ В.В.Воропаєва /