Організація діяльності закладів дошкільної освіти у новому 2019-2020 навчальному році
ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУПедагоги мають забезпечити соціально-значущі результати під час особистісно-орієнтованого освітнього процесу. Зокрема формувати в дітей життєві компетентності, розвивати базові якості особистості в різних видах діяльності, які відповідають можливостям дітей раннього та дошкільного віку. Слід передбачити не пряме, а опосередковане навчання під час спільної діяльності дитини і дорослого, гнучко застосовувати індивідуальні, групові форми організації освітнього процесу, зокрема:
Основний акцент у діяльності — на педагогіці партнерства, де батьки — повноправні учасники освітнього процесу.
|
ДІЯЛЬНІСТЬ ІНКЛЮЗИВНИХ ГРУПРоботу інклюзивних груп у ЗДО слід організовувати відповідно до таких документів:
|
ПРЕДМЕТНО-ПРОСТОРОВЕ СЕРЕДОВИЩЕПредметно-просторове середовище має бути змістовно-насиченим, багатофункціональним, варіативним, доступним, безпечним для всіх учасників освітнього процесу. Базові складові предметно-просторового середовища: модульні меблі, які діти можуть легко пересувати; відкриті полиці з доступними матеріалами; дошки або фліпчарти. Слід раціонально організовувати осередки для діяльності дітей у парах, підгрупах.
Важливо уникати перенасиченості предметами, кольорами тощо. Облаштовувати приміщення ЗДО відповідно до листа МОН «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти» від 14.02.2019 № 1/11-1491, Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти (наказ МОН від 19.12.2017 № 1633). |
ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНО ДОЦІЛЬНОЇ ПОВЕДІНКИЗавдання педагогічного колективу — сприяти формуванню в дітей моделей поведінки, орієнтованих на сталий стиль життя. Аби забезпечити сталий розвиток дітей старшого дошкільного віку, педагоги мають:
Показники успішного розвитку: діти самостійно, свідомо діють; адекватно оцінюють і контролюють свою поведінку. |
ПЛАНУВАННЯПлан освітньої роботи з дітьми — обов’язковий документ, за який відповідає вихователь. Утім нормативні документи не обмежують і не нав’язують йому шаблонів перспективного і календарного планів.
Кожен вихователь має обрати ефективну та зручну для нього модель, форму планування. Для досвідчених вихователів і початківців педагогічна рада визначає різні форми планування.
|
КУРСИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇУ ЗДО вчителі-логопеди, музичні керівники, інструктори з фізкультури, практичні психологи часто заміняють тимчасово відсутніх вихователів. Щоб забезпечити якість освітнього процесу та відповідну оплату праці, такі педагоги мають проходити додаткові курси підвищення кваліфікації за спеціалізацією «вихователь закладу дошкільної освіти».
|
РОБОТА З КАДРАМИФормування корпоративної культури. В основі корпоративної культури — загальні для всіх членів колективу ідеї, погляди, моральні цінності, стилі поведінки, спілкування, діяльності. Реалізація творчого потенціалу педагогів. Аби розкрити творчий потенціал, креативність педагогів, слід проводити системний моніторинг рівня професійних компетенцій та вчасно надавати адресну методичну допомогу. Модернізація роботи методичної служби. В основі модернізації — векторна й адресна спрямованість науково-методичного супроводу професійного розвитку педагогів. Такий супровід слід моделювати залежно від індивідуальних запитів, потреб, мотивації педагогів, їхніх професійних можливостей, досвіду — соціального, професійного й особистісного.
|
ПАРТНЕРСЬКА ВЗАЄМОДІЯУ 2019/2020 навчальному році особливу увагу слід звернути на партнерську взаємодію. Вона базується на принципах взаємовигоди, відкритості, добровільності, унормованості тощо. Щоб забезпечити якісну дошкільну освіту, як партнери можуть взаємодіяти:
Усі партнери мають усвідомлювати свою відповідальність за результати співпраці. |
Примітка. Пам’ятка підготовлена за листом МОН «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році» від 02.07.2019 № 1/9-419.
Журнал «Вихователь-методист» №8, 2019 рік, с.15-18.