Результативність роботи з дітьми за всіма освітніми напрямами

Протягом 2020-2021 н.р. педагоги закладу дошкільної освіти працювали над формуванням ключових компетентностей дитини за різними освітніми напрямами, спрямованими на розвиток особистості дитини. Керуючись Базовим компонентом дошкільної освіти – державним стандартом дошкільної освіти, організовано такий освітній процес, який забезпечує збагачення особистого досвіду дитини в різних видах діяльності, як під час спеціально організованих заняттях, так і в повсякденні. Колектив працює над створенням умов, що забезпечують самоцінність дошкільного дитинства та сприяють наступності між дошкільною та початковою освітою.

Педагоги  створюють інтерактивне розвивальне середовище, яке є передумовою формування позитивного емоційно-ціннісноо ставлення дитини до пізнавальної діяльності. Моделюючи ігрове середовище для дитини, вихователі створюють умови для засвоєння дитиною взаємозв’язків і взаємозалежностей навколишнього світу, залучають дитину до різних форм активності, сприяючи формуванню уявлення про образ світу, наповнений сенсорним, математичним, дослідницьким змістом.

На кінець року ми отримали такі освітні результати  (див. таблицю) :

 

Порівняльний аналіз показників компетентності дітей та засвоєння програмових вимог

(за Освітньою програмою «Дитина») за 1 та 2 півріччя 2020-2021 року

 

Розділи

програми

Здоров’я та

фізичний розвиток

Мовлення дитини

Художня література

Дитина в соціумі

Гра дитини

Дитина в природному довкіллі

Дитина в сенсорно-піднаваль. просторі

Привча-ємо працюва-ти

Образотворча майстерня

Музичний калейдоскоп

4 р.ж

1 п В

10-15%

11-16%

9-13%

17-25%

12-18%

15-22%

11-16%

12-18%

5-7%

10-15%

2 п

14-20%

19-27%

14-20%

25-35%

20-28%

23-32%

16-23%

20-28%

12-17%

19-27%

1 п С

49-72%

45-66%

43-64%

44-66%

45-66%

40-59%

37-55%

44-66%

45-66%

42-62%

2 п

57-80%

44-62%

52-73%

43-61%

45-64%

43-61%

44-62%

45-64%

47-66%

44-62%

1 п Н

9-13%

12-18%

16-23%

7-10%

11-16%

13-19%

20-29%

10-15%

18-26%

16-23%

2 п

-

8-11%

5-7%

3-4%

6-8%

5-7%

11-15%

6-8%

12-17%

8-11%

 

Всього дітей 4 р.ж. – 71

5 р.ж

1 п В

18-24%

17-23%

19-25%

15-20%

22-29%

16-21%

12-16%

15-20%

16-21%

30-40%

2 п

33-42,8%

20-26%

21-27,2%

32-41,5%

30-39%

20-26%

27-35%

24-31,1%

26-33,7%

36-46,7%

1 п С

57-76%

49-65%

51-68%

57-76%

53-71%

57-76%

56-75%

57-76%

53-71%

45-60%

2 п

43-55,8%

52-67,5%

56-72,7%

33-42,8%

47-61%

57-74%

49-63,6%

53-68,8

51-66,2%

41-53,2%

1 п Н

-

9-12%

5-7%

3-4%

-

2-3%

6-8%

3-4%

6-8%

-

2 п

1-1,3%

5-6,5%

-

2-2,5%

-

-

1-1,3%

-

-

-

 

Всього дітей 5 р.ж.- 77

6 р.ж

1 п В

27-32%

18-21%

26-31%

30-35%

35-40%

24-28%

29-34%

19-22%

20-24%

26-31%

2 п

46-52%

27-31%

31- 35%

32-36%

55-62%

28-32%

40-45%

31-35%

40-45%

41-47%

1 п С

54-64%

63-75%

53-63%

51-61%

55-65%

59-70%

53-63%

62-74%

59-70%

54-64%

2 п

42-48%

60- 68%

55- 62,5%

54-62%

33-38%

58-65,8%

48-55%

50-57%

46-52,8%

43-48,5%

1 п Н

3-4%

3-4%

5-6%

3-4%

4-5%

1-1,5%

2-2,5%

3-4%

5-6%

4-5%

2 п  

-

1-1,1%

2- 2,2%

2-2,2%

-

2-2,2%

-

7-8%

2-2,2%

4-4,5

 

Всього дітей 6 р.ж – 88

 

Всього дітей – 236

ТАБЛИЦЯ ПОКАЗНИКІВ ОСНОВНИХ РУХІВ (2020-2021 н.р.)

групи К-сть

дітей

виконнорм.

Рівень Біг 10 м   Стрибки у довжину з місця   Стрибки у довжину з розбігу  

 

 

Стрибки у

висоту з

розбігу

 

 

 

Кидки тенісного

м’яча правою

рукою

 

 

 

      Кидки

тенісного

м’яча

правою

рукою

 
        в с н   в с н   в с н   в с н   в с н   в с н  
старші 3

 

31 в 20 11 - 66 18 13 - 53 16 15 - 43 17 14 - 53 12 19 - 47 17 14 - 56
  5

 

32 с 25 7 - 24 19 13 - 37 14 18 - 47 20 12 - 37 15 17 - 43 20 12 - 34
  7

 

27 н 21 6 - - 16 11 - - 13 14 - - 16 11 - - 20 7 - - 19 8 - -
серед. 6

 

28 в 20 8 - 63 10 16 2 52 12 16 - 51 14 14 - 45 13 15 - 53 18 10 - 61
  8

 

26 с 22 4 - 20 20 6 - 29 20 6 - 32 12 14 - 38 19 7 - 30 21 5 - 22
  11

 

23 н 21 8 - - 22 7 - 2 19 10 - - 19 10 - - 21 8 - - 22 7 - -
молод. 4

 

23 в 14 9 - 47 9 12 2 40 6 17 - 31 10 13 - 38 9 14 - 40 7 16 - 35
  9

 

25 с 18 7 - 28 15 10 - 33 16 9 - 44 15 10 - 34 15 10 - 35 14 11 - 40
  10 27 н 15 12 - - 16 111 - 2 9 18 - - 13 11 3 3 16 11 - - 14 13 - -
Всього ст 90 в       176       145       125       136       140       152
  сер 83 с       72       99       123       109       108       96
  мол 75 н       -       4       -       3       -       -
    248

 

                         

 

Можна зробити висновки, що за кожним з розділів Програми показники компетентностей зросли на кінець навчального року.  Високі результати простежуються з напрямів «Здоров’я та фізичний розвиток», «Дитина в соціумі», «Дитина в природному довкіллі», «Образотворча майстерня», «Музичний калейдоскоп», «Гра дитини». Проблемними залишаються – «Мовлення дитини», «Дитина в сенсорно-підзнавальному просторі».

У період з 18.10.2020 по 27.01.2021 н.р. практичним психологом Малнацькою Я.П. проводилась індивідуальна діагностика на предмет шкільної зрілості дітей 6-го р.ж. груп №3, №5, №7.

   Мета дослідження: діагностувати рівень розвитку психічних пізнавальних процесів у старших дошкільників.

Предметом дослідження є загальна обізнаність, психічні пізнавальні процеси, а саме : мислення, пам’ять, увага, сприймання, дрібна моторика рук.

   Психодіагностичний інструментарій, що використовувався для індивідуальної діагностики розвитку психічних пізнавальних процесів дітей 6р.ж.

  • Ø Бесіда з метою діагностики загальної обізнаності.
  • Ø Дослідження згідно діагностичних критеріїв (Павелків Р.В., Цигипало О.П.): класифікації («Назви одним словом» «4-й зайвий»), дослідження узагальнення («Розподіли на групи»), дослідження АСП («Склади картинку», «Дай відповідь»), дослідження наочно –образного та понятійного мислення  («Продовж речення»)
  • Ø Пам’ять:

Методика «Запам’ятай та назви предмети» (зорова пам’ять)

Методика «Запам’ятай та назви слово» (слухова пам’ять)

  • Ø Увага «Знайди та полічи фрукти/овочі» (рівень концентрації та обсягу уваги).
  • Ø Дрібна моторика руки « Прописи по крапкам»

Результати індивідуальної діагностики розвитку психічних пізнавальних процесів у дітей 6.р.ж.

Всього продіагностовано 82 дитини.

Група №3

Кількість дітей 26, з них:

Високий рівень – 12 дітей;

Достатній рівень – 7 дітей;

Середній рівень – 6 дітей;

Нище середнього – 1 дитина;

Низький рівень- 0 дітей.

Група №5

Кількість дітей  29, з них:

Високий рівень – 15 дітей;

Достатній рівень – 8  дітей;

Середній рівень – 6 дітей;

Нище середнього –0  дітей;

Низький рівень- 0 дітей.

Група №7

Кількість дітей 27, з них:

Високий рівень – 11 дітей;

Достатній рівень – 8 дітей;

Середній рівень – 7 дітей;

Нище середнього – 1 дитина;

Низький рівень- 0 дітей.

 

Таким чином, у більшості дітей 6 р.ж. переважають високий та достатній рівень.