Результативність роботи з дітьми за всіма освітніми напрямами
Протягом 2020-2021 н.р. педагоги закладу дошкільної освіти працювали над формуванням ключових компетентностей дитини за різними освітніми напрямами, спрямованими на розвиток особистості дитини. Керуючись Базовим компонентом дошкільної освіти – державним стандартом дошкільної освіти, організовано такий освітній процес, який забезпечує збагачення особистого досвіду дитини в різних видах діяльності, як під час спеціально організованих заняттях, так і в повсякденні. Колектив працює над створенням умов, що забезпечують самоцінність дошкільного дитинства та сприяють наступності між дошкільною та початковою освітою.
Педагоги створюють інтерактивне розвивальне середовище, яке є передумовою формування позитивного емоційно-ціннісноо ставлення дитини до пізнавальної діяльності. Моделюючи ігрове середовище для дитини, вихователі створюють умови для засвоєння дитиною взаємозв’язків і взаємозалежностей навколишнього світу, залучають дитину до різних форм активності, сприяючи формуванню уявлення про образ світу, наповнений сенсорним, математичним, дослідницьким змістом.
На кінець року ми отримали такі освітні результати (див. таблицю) :
Порівняльний аналіз показників компетентності дітей та засвоєння програмових вимог
(за Освітньою програмою «Дитина») за 1 та 2 півріччя 2020-2021 року
Розділи програми |
Здоров’я та фізичний розвиток |
Мовлення дитини |
Художня література |
Дитина в соціумі |
Гра дитини |
Дитина в природному довкіллі |
Дитина в сенсорно-піднаваль. просторі |
Привча-ємо працюва-ти |
Образотворча майстерня |
Музичний калейдоскоп |
|
4 р.ж |
|||||||||||
1 п | В |
10-15% |
11-16% |
9-13% |
17-25% |
12-18% |
15-22% |
11-16% |
12-18% |
5-7% |
10-15% |
2 п |
14-20% |
19-27% |
14-20% |
25-35% |
20-28% |
23-32% |
16-23% |
20-28% |
12-17% |
19-27% |
|
1 п | С |
49-72% |
45-66% |
43-64% |
44-66% |
45-66% |
40-59% |
37-55% |
44-66% |
45-66% |
42-62% |
2 п |
57-80% |
44-62% |
52-73% |
43-61% |
45-64% |
43-61% |
44-62% |
45-64% |
47-66% |
44-62% |
|
1 п | Н |
9-13% |
12-18% |
16-23% |
7-10% |
11-16% |
13-19% |
20-29% |
10-15% |
18-26% |
16-23% |
2 п |
- |
8-11% |
5-7% |
3-4% |
6-8% |
5-7% |
11-15% |
6-8% |
12-17% |
8-11% |
|
Всього дітей 4 р.ж. – 71 |
|||||||||||
|
5 р.ж |
||||||||||
1 п | В |
18-24% |
17-23% |
19-25% |
15-20% |
22-29% |
16-21% |
12-16% |
15-20% |
16-21% |
30-40% |
2 п |
33-42,8% |
20-26% |
21-27,2% |
32-41,5% |
30-39% |
20-26% |
27-35% |
24-31,1% |
26-33,7% |
36-46,7% |
|
1 п | С |
57-76% |
49-65% |
51-68% |
57-76% |
53-71% |
57-76% |
56-75% |
57-76% |
53-71% |
45-60% |
2 п |
43-55,8% |
52-67,5% |
56-72,7% |
33-42,8% |
47-61% |
57-74% |
49-63,6% |
53-68,8 |
51-66,2% |
41-53,2% |
|
1 п | Н |
- |
9-12% |
5-7% |
3-4% |
- |
2-3% |
6-8% |
3-4% |
6-8% |
- |
2 п |
1-1,3% |
5-6,5% |
- |
2-2,5% |
- |
- |
1-1,3% |
- |
- |
- |
|
Всього дітей 5 р.ж.- 77 |
|||||||||||
|
6 р.ж |
||||||||||
1 п | В |
27-32% |
18-21% |
26-31% |
30-35% |
35-40% |
24-28% |
29-34% |
19-22% |
20-24% |
26-31% |
2 п |
46-52% |
27-31% |
31- 35% |
32-36% |
55-62% |
28-32% |
40-45% |
31-35% |
40-45% |
41-47% |
|
1 п | С |
54-64% |
63-75% |
53-63% |
51-61% |
55-65% |
59-70% |
53-63% |
62-74% |
59-70% |
54-64% |
2 п |
42-48% |
60- 68% |
55- 62,5% |
54-62% |
33-38% |
58-65,8% |
48-55% |
50-57% |
46-52,8% |
43-48,5% |
|
1 п | Н |
3-4% |
3-4% |
5-6% |
3-4% |
4-5% |
1-1,5% |
2-2,5% |
3-4% |
5-6% |
4-5% |
2 п |
- |
1-1,1% |
2- 2,2% |
2-2,2% |
- |
2-2,2% |
- |
7-8% |
2-2,2% |
4-4,5 |
|
Всього дітей 6 р.ж – 88 |
|||||||||||
Всього дітей – 236 |
ТАБЛИЦЯ ПОКАЗНИКІВ ОСНОВНИХ РУХІВ (2020-2021 н.р.)
групи | № | К-сть
дітей виконнорм. |
Рівень | Біг 10 м | Стрибки у довжину з місця | Стрибки у довжину з розбігу |
|
Стрибки у
висоту з розбігу |
|
Кидки тенісного
м’яча правою рукою |
|
Кидки
тенісного м’яча правою рукою |
|||||||||||||||
в | с | н | в | с | н | в | с | н | в | с | н | в | с | н | в | с | н | ||||||||||
старші | 3
|
31 | в | 20 | 11 | - | 66 | 18 | 13 | - | 53 | 16 | 15 | - | 43 | 17 | 14 | - | 53 | 12 | 19 | - | 47 | 17 | 14 | - | 56 |
5
|
32 | с | 25 | 7 | - | 24 | 19 | 13 | - | 37 | 14 | 18 | - | 47 | 20 | 12 | - | 37 | 15 | 17 | - | 43 | 20 | 12 | - | 34 | |
7
|
27 | н | 21 | 6 | - | - | 16 | 11 | - | - | 13 | 14 | - | - | 16 | 11 | - | - | 20 | 7 | - | - | 19 | 8 | - | - | |
серед. | 6
|
28 | в | 20 | 8 | - | 63 | 10 | 16 | 2 | 52 | 12 | 16 | - | 51 | 14 | 14 | - | 45 | 13 | 15 | - | 53 | 18 | 10 | - | 61 |
8
|
26 | с | 22 | 4 | - | 20 | 20 | 6 | - | 29 | 20 | 6 | - | 32 | 12 | 14 | - | 38 | 19 | 7 | - | 30 | 21 | 5 | - | 22 | |
11
|
23 | н | 21 | 8 | - | - | 22 | 7 | - | 2 | 19 | 10 | - | - | 19 | 10 | - | - | 21 | 8 | - | - | 22 | 7 | - | - | |
молод. | 4
|
23 | в | 14 | 9 | - | 47 | 9 | 12 | 2 | 40 | 6 | 17 | - | 31 | 10 | 13 | - | 38 | 9 | 14 | - | 40 | 7 | 16 | - | 35 |
9
|
25 | с | 18 | 7 | - | 28 | 15 | 10 | - | 33 | 16 | 9 | - | 44 | 15 | 10 | - | 34 | 15 | 10 | - | 35 | 14 | 11 | - | 40 | |
10 | 27 | н | 15 | 12 | - | - | 16 | 111 | - | 2 | 9 | 18 | - | - | 13 | 11 | 3 | 3 | 16 | 11 | - | - | 14 | 13 | - | - | |
Всього | ст | 90 | в | 176 | 145 | 125 | 136 | 140 | 152 | ||||||||||||||||||
сер | 83 | с | 72 | 99 | 123 | 109 | 108 | 96 | |||||||||||||||||||
мол | 75 | н | - | 4 | - | 3 | - | - | |||||||||||||||||||
248
|
Можна зробити висновки, що за кожним з розділів Програми показники компетентностей зросли на кінець навчального року. Високі результати простежуються з напрямів «Здоров’я та фізичний розвиток», «Дитина в соціумі», «Дитина в природному довкіллі», «Образотворча майстерня», «Музичний калейдоскоп», «Гра дитини». Проблемними залишаються – «Мовлення дитини», «Дитина в сенсорно-підзнавальному просторі».
У період з 18.10.2020 по 27.01.2021 н.р. практичним психологом Малнацькою Я.П. проводилась індивідуальна діагностика на предмет шкільної зрілості дітей 6-го р.ж. груп №3, №5, №7.
Мета дослідження: діагностувати рівень розвитку психічних пізнавальних процесів у старших дошкільників.
Предметом дослідження є загальна обізнаність, психічні пізнавальні процеси, а саме : мислення, пам’ять, увага, сприймання, дрібна моторика рук.
Психодіагностичний інструментарій, що використовувався для індивідуальної діагностики розвитку психічних пізнавальних процесів дітей 6р.ж.
- Ø Бесіда з метою діагностики загальної обізнаності.
- Ø Дослідження згідно діагностичних критеріїв (Павелків Р.В., Цигипало О.П.): класифікації («Назви одним словом» «4-й зайвий»), дослідження узагальнення («Розподіли на групи»), дослідження АСП («Склади картинку», «Дай відповідь»), дослідження наочно –образного та понятійного мислення («Продовж речення»)
- Ø Пам’ять:
Методика «Запам’ятай та назви предмети» (зорова пам’ять)
Методика «Запам’ятай та назви слово» (слухова пам’ять)
- Ø Увага «Знайди та полічи фрукти/овочі» (рівень концентрації та обсягу уваги).
- Ø Дрібна моторика руки « Прописи по крапкам»
Результати індивідуальної діагностики розвитку психічних пізнавальних процесів у дітей 6.р.ж.
Всього продіагностовано 82 дитини.
Група №3
Кількість дітей 26, з них:
Високий рівень – 12 дітей;
Достатній рівень – 7 дітей;
Середній рівень – 6 дітей;
Нище середнього – 1 дитина;
Низький рівень- 0 дітей.
Група №5
Кількість дітей 29, з них:
Високий рівень – 15 дітей;
Достатній рівень – 8 дітей;
Середній рівень – 6 дітей;
Нище середнього –0 дітей;
Низький рівень- 0 дітей.
Група №7
Кількість дітей 27, з них:
Високий рівень – 11 дітей;
Достатній рівень – 8 дітей;
Середній рівень – 7 дітей;
Нище середнього – 1 дитина;
Низький рівень- 0 дітей.
Таким чином, у більшості дітей 6 р.ж. переважають високий та достатній рівень.