Тематичне вивчення (до педради №1)

Стан організації розвивального освітнього середовища в групах дошкільного закладу на початок 2021-2022 навчального року.

 

Термін перевірки: з 09.08.2021 по 13.08.2021 року.

 

Мета контролю: вивчення наявності предметно-ігрового середовища та створення умов для організації життєдіяльності дітей.

 

Об’єкт контролю: всі вікові групи ( 1,2,12 ранній вік; 3,5,7, – 4 р.ж.; 4,9,10 – 5 р.ж.; 6,8,11 – 6 р.ж.)

Вивчали : завідувач ДНЗ Кульбашна Л.Г. , вихователь-методист

Валовенко Н.М.

В ході перевірки встановлено, що ЗДО №50 створена належна база для проведення освітньої діяльності з різних розділів програми. Це наочні посібники, розвивальні, дидактичні ігри, ілюстрації, сюжетні картини, роздавальний та демонстраційний матеріал, посібники для проведення  занять із зображувальної діяльності. В кожній групі матеріали впорядковані, розміщені у зручних для користування шафах, систематизовані за видами діяльності, на матеріали складені каталоги. Кількість та змістове наповнення навчально-дидактичних матеріалів  забезпечують належний супровід освітнього процесу по реалізації чинної програми.

Належна увага приділяється створенню умов для гри як провідної діяльності дошкільників. Осередки сюжетно-рольових ігор, в основному,  обладнані атрибутами для організації та керівництва розгортанням сюжетів,  передбачених програмою вікової групи. В групах раннього віку №1,2,12 розгорнуті сюжети ігор «Лікарня», «Перукарня», «Сім’я». «Пральня», «Магазин». Молодші групи №5,7,3  до сюжетно–рольових ігор  попередньої групи включили ігри  «Дорожній рух», «Моряки», «Будівельник», «Дитячий садок», «Ферма». Варто відмітити оптимально  обладнаний ігровий сюжет «Моряки»  в групі №3,  а в груп і№7  гру «Лікарня». Належне забезпечення сюжетно-рольових ігор створили вихователі середніх груп  №4,9,10. Ігри  попередніх  вікових груп поповнені та збагачені новими ігровими атрибутами, створені нові ігрові сюжети «Зоопарк», «Пілоти», «Аптека», «Бібліотека».  Багате змістове  наповнення має гра «Будівельники» в групі №9. Тут є всі засоби будування: спецодяг, каски, кельми, рубанок, молоток, шпатель, бензопили, носилки тощо. Діти старших груп №6,8,11  мають можливість розгортати ігрові сюжети нових для вікової групи ігор Пошта», «Ательє», «Школа» і продовжувати  грати в ігри попередньої вікової групи. Добре обладнаний ігровий сюжет  «Школа», де зосереджені парти, дошки , шкільне приладдя, ляльки в шкільному вбранні.

Педагоги  дошкільного  закладу  працюють над створенням якісної бази для розгортання театралізованих ігор. Про це свідчить різноманітність театрів в кожній віковій групі. Так, в  старших та середніх групах: театр рукавичок, масок, в’язаних іграшок, на лопатках; в молодших групах: театр рукавичок, тіней, на магнітах, театр іграшок. В групах раннього віку настільний театр, пальчиковий, елементи костюмів, ширма. Кожна група дошкільного закладу створила умови для творчих  проявів дошкільників в театралізовані діяльності.

Природничі осередки  в групах мають доглянутий вигляд, укомплектовані предметами догляду за рослинами та рибками, естетично оформлені календарі погоди та календарі природи. Обладнані експериментально- дослідницькі осередки. Однак, перегляду вимагає підбір кімнатних рослин відповідно до вимог програми в групах дошкільного віку.

Бібліотечні осередки діють в усіх групах, мають  різножанровий  підбір книг. В групах раннього віку бібліотечні осередки оформлені привабливо для малюків. Книжки підібрані різноманітні: книжки-четвертушки, книжки – вирубки, книжки-іграшки. Тематика книг відображає дитяче життя, описує ігри, іграшки, стан природи, тварин , птахів, геометричні фігури їх колір. В   групах молодшого та середнього дошкільного віку бібліотечні осередки укомплектовані книгами  у кількох екземплярах,  є папки з ілюстраціями до казок та оповідань, портрети  Т.Шевченко та Л.Українки. В середніх групах №4,9,10 діти оформили саморобні книжки. В групах старшого віку бібліотеки поєднуються з сюжетною грою «Бібліотека» та «Книжкова лікарня».

Відповідно до вимог програми  в групах діють народознавчі осередки,  державної символіки (старші групи), образотворчої діяльності. Сенсорно-математичні осередки укомплектовані розвивальними іграми, логічними головоломками,  широко використовуються  розвивальні ігри З.Дєнєша Х.Кюізенера. В групах раннього та дошкільного віку створені умови для спортивних осередків. Вони поповнені новим спортивним обладнанням. Достатній підбір настільно-друкованих ігор, музичних дитячих інструментів в музичних осередках. Діють естетично оформлені куточки чергових.

В групах раннього віку створені сенсорні осередки , де зосереджені ігри на закріплення кольорів, форми, для нанизування, загвинчування, зав’язування, різноманітні вкладки.

Слід зазначити, що в групових осередках усіх вікових груп, не в повній мірі створені умови для формування особистої компетентності дитини. А саме, згідно методичних рекомендацій до оновленого Базового компонента дошкільної освіти, в групових осередках мають бути обладнані куточки приналежності, екрани настрою, в садових групах – правила групи. Не в кожній групі в наявності куточки усамітнення.

Загальні висновки та рекомендації : в ході вивчення стану готовності груп до нового 2021-2022 навчального року встановлено, що

групи раннього віку №1 (вихователь Єгорова А.В.)

№2 (вихователь Дубова Т.І.)

№12 (вихователь Сінельник С.І.);

групи 4-го року життя №7 (вихователі Мисенко С.М, Гала юра О.В.)

№5 (вихователі Вербицька Л.І., Сухомудренко Г.Ф.)

№3 (вихователі Поливода Н.В., Железняк Н.В.)

групи 5-го року життя №10 (вихователі Кабак Л.В., Дяк Н.М.)

№9 (вихователі Пукаленко Н.В, Можарівська О.В.)

№4 (вихователі Луценко В.С., Завірюха О.О.)

 

групи 6-го року життя №6 (Дашко Н.В.)

№11 (вихователі Сисак Т.Д, Смаглій С.В.)

№8 (вихователь Дишлева Л.М.)

підготовлені на достатньому рівні.

 

Виходячи з результатів перевірки (див. схеми-додатки) рекомендуємо :

 

  1.  Перегляду вимагає підбір кімнатних рослин відповідно до вимог програми в групах дошкільного віку.

До 01.10.2021 р. групи №1,2,12, 4,5,6,7,9.

  1. Подальшого обладнання потребують осередки: комп’ютерних ігор

До 01.12.2021 р. групи №4,9,10,6,8,11.

  1. Подальшого обладнання потребують осередки ігор з піском і водою

До 01.10.2020 р. групи № 1,2,12.

  1. Відсутні осередки усамітнення в групах№1,2,12,10.
  2. Доповнити ігрові осередки сюжетно-рольовими іграми «Ветеринарна лікарня», «Банк», «Ательє мод», «Телерадіокомпанія», «Служба порятунку».
  3. Обладнати куточки приналежності, екрани настрою (всі групи), в садових групах( №3,5,7,4,10,6,8,11 – правила групи

До 01.11.2021 р. .

Вихователь-методист __________ Н.М.Валовенко

Завідувач ДНЗ             __________ Л.Г.Кульбашна