ВИТЯГ З ДОВІДКИ
За результатами тематичного вивчення
«Стан роботи щодо формування навичок безпечної поведінки дітей 5-го року життя» (групи №3,5,7)
Термін проведення: з 22.11.2022 р. по 25.11.2022 року.
Відповідно до плану роботи дошкільного закладу на 2022-2023 навчальний рік з питань вивчення стану життєдіяльності дітей було проведено тематичне вивчення стану роботи щодо формування навичок безпечної поведінки дітей
5-го року (групи №3,5,7).
Мета вивчення: аналіз системи роботи вихователів щодо формування навичок безпечної поведінки дітей 5-го року життя.
Методи вивчення: спостереження, педагогічний аналіз, бесіди з дітьми та вихователями, вивчення планування.
Об’єкт вивчення: діти 5-го років життя груп № 3,5,7.
Вивчення проводили за такими критеріями:
1. Оцінювання ступеня сформованості знань, умінь та навичок безпечної поведінки під час проведення занять та в повсякденному житті.
2. Створення умов щодо формування навичок безпечної поведінки.
3. Забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в
умовах воєнного стану.
4. Якість планування роботи з безпеки життєдіяльності.
5. Робота з батьками за цією проблемою.
Під час тематичного вивчення визначено недоліки в роботі:
- облаштування освітнього простору в укритті з питання безпеки життєдіяльності потребує доповнення;
- частина дітей знають правила поводження в різних ситуаціях, але під час моделюванні ситуації губляться і не знають як ними користуватися;
- елементарні навички самозахисту в навколишньому середовищі сформовані частково;
- діти знайомі з причинами виникнення небезпечних ситуацій, але не завжди знають як можна їм запобігти;
- в методичному кабінеті недостатньо наочності про вибухонебезпечні предмети;
- існує потреба педагогів в оволодінні заспокійливими техніками, які можна застосовувати в укритті, під час повітряних тривог.
- форми взаємодії з батьками з даного питання одноманітні, недостатньо уваги приділено темі вибухонебезпечних предметів.
З метою підвищити ефективність роботи щодо формування навичок безпечної поведінки в умовах сучасного соціуму та усунути недоліки рекомендовано:
1. Продовжувати здійснювати планування та організацію освітньої роботи щодо формування навичок безпечної поведінки у дітей під час усіх видів діяльності.
Вихователі Железняк Н.В., Вербицька Л.І., Сухомудренко Г.Ф.,
Галаюра О.В., Мисенко С.М.
Постійно.
2. Використовувати в роботі з дітьми сучасні та ефективні прийоми освітньої діяльності щодо формування навичок безпечної поведінки (моделювання ситуацій з практичними діями, проекти, зустрічі з працівниками патрульної поліції, ДСНС, практичні тренінги з ними, тематичні сценки, ситуації-загадки та ін.
Постійно. Вихователі всіх вікових груп.
3. Вихователям груп наповнити осередки безпеки життєдіяльності штучними зразками засобів першої долікарської допомоги, індивідуального захисту, пожежогасіння; інформаційними матеріалами про правила поведінки у звичних та екстремальних ситуаціях, тематичні лепбуки «Пес Патрон застерігає», «Правила поведінки під час повітряної тривоги».
До 01.01.2023. Вихователі груп №3,5,7.
4. Систематизувати та доповнити ілюстративний матеріал та обладнання для проведення занять та ігрових вправ з мінної безпеки.
До 01.01.2022 р. Вихователь-методист Валовенко Н.М.
5. Роботу з формування безпечних моделей поведінки в довкіллі, накопичення необхідного досвіду взаємодії здійснювати через спільну діяльність дитини та дорослого (культурні практики – продуктивна, пізнавально-пошукова, комунікативна).
Постійно. Вихователі груп.
6. Організувати практичну роботу з педагогами по ознайомленню із заспокійливими техніками, які можна застосовувати в укритті, під час повітряних тривог.
До 01.12.2023. Практичний психолог.
7. Здійснювати психолого-педагогічний супровід батьків щодо формування в дітей навичок безпечної поведінки та стресостійкості через офлайн (бесіди, рекомендації, консультації) та онлайн формат, використовуючи сайт закладу та групи в соціальних мережах.
Постійно. Педагоги закладу.
Завідувач ДНЗ №50___________Тетяна ПРАСОЛ
Вихователь-методист_________Ніна ВАЛОВЕНКО
Практичний психолог_________Яна МАЛНАЦЬКА