ВИТЯГ З ДОВІДКИ

За результатами тематичного вивчення

«Стан роботи щодо формування навичок безпечної поведінки дітей 5-го року життя»  (групи №3,5,7)

 

Термін проведення:  з 22.11.2022 р. по 25.11.2022  року.

 

Відповідно до плану роботи дошкільного закладу на 2022-2023 навчальний рік з питань вивчення стану життєдіяльності дітей було проведено тематичне вивчення стану роботи щодо формування навичок безпечної поведінки дітей

5-го  року  (групи №3,5,7).

Мета вивчення: аналіз системи роботи вихователів щодо формування навичок безпечної поведінки дітей 5-го  року життя.

Методи вивчення: спостереження, педагогічний аналіз, бесіди з дітьми та вихователями, вивчення планування.

Об’єкт вивчення: діти 5-го років життя груп № 3,5,7.

 

Вивчення проводили за такими критеріями:

1. Оцінювання ступеня сформованості знань, умінь та навичок безпечної поведінки під час проведення занять та в повсякденному житті.

2. Створення умов щодо формування навичок безпечної поведінки.

3. Забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в

умовах воєнного стану.

4. Якість планування роботи з безпеки життєдіяльності.

5. Робота з батьками за цією проблемою.

Під час тематичного вивчення визначено недоліки в роботі:

- облаштування освітнього простору в укритті з питання безпеки життєдіяльності потребує доповнення;

-  частина дітей знають правила поводження в різних ситуаціях, але під час моделюванні ситуації губляться і не знають як ними користуватися;

- елементарні навички самозахисту в навколишньому середовищі сформовані частково;

-  діти знайомі з причинами виникнення небезпечних ситуацій, але не завжди знають як можна їм запобігти;

-  в методичному кабінеті недостатньо наочності про вибухонебезпечні предмети;

-   існує потреба педагогів в оволодінні заспокійливими техніками, які можна застосовувати в укритті, під час повітряних тривог.

-  форми взаємодії з батьками з даного питання одноманітні, недостатньо уваги приділено темі вибухонебезпечних предметів.

З метою підвищити ефективність роботи щодо формування навичок безпечної поведінки в умовах сучасного соціуму та усунути недоліки рекомендовано:

1. Продовжувати здійснювати планування та організацію  освітньої роботи щодо формування навичок безпечної поведінки у дітей під час усіх видів діяльності.

Вихователі    Железняк Н.В., Вербицька Л.І., Сухомудренко Г.Ф.,

Галаюра О.В., Мисенко С.М.

Постійно.

2. Використовувати в роботі з дітьми сучасні  та ефективні прийоми освітньої діяльності щодо формування навичок безпечної поведінки (моделювання ситуацій з практичними діями, проекти, зустрічі з працівниками патрульної поліції, ДСНС, практичні тренінги з ними, тематичні сценки, ситуації-загадки та ін.

Постійно. Вихователі всіх вікових груп.

3. Вихователям  груп наповнити осередки безпеки життєдіяльності штучними зразками засобів першої долікарської допомоги, індивідуального захисту, пожежогасіння; інформаційними матеріалами про правила поведінки у звичних та екстремальних ситуаціях, тематичні лепбуки «Пес Патрон застерігає», «Правила поведінки під час повітряної тривоги».

До 01.01.2023. Вихователі груп №3,5,7.

4. Систематизувати та доповнити ілюстративний матеріал та обладнання для проведення занять та ігрових вправ з мінної безпеки.

До 01.01.2022 р. Вихователь-методист Валовенко Н.М.

5. Роботу з формування безпечних моделей поведінки в довкіллі, накопичення необхідного досвіду взаємодії здійснювати через спільну діяльність  дитини та дорослого (культурні практики – продуктивна, пізнавально-пошукова, комунікативна).

Постійно. Вихователі груп.

6. Організувати практичну роботу з педагогами по ознайомленню із заспокійливими техніками, які можна застосовувати в укритті, під час повітряних тривог.

До 01.12.2023. Практичний психолог.

7. Здійснювати психолого-педагогічний супровід батьків щодо формування в дітей навичок безпечної поведінки та стресостійкості через офлайн (бесіди, рекомендації, консультації) та онлайн формат, використовуючи сайт закладу та групи в соціальних мережах.

Постійно. Педагоги закладу.

 

Завідувач ДНЗ №50___________Тетяна ПРАСОЛ

Вихователь-методист_________Ніна ВАЛОВЕНКО

Практичний психолог_________Яна МАЛНАЦЬКА