Результати моніторингу досягнень дітей дошкільного віку відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти та освітньої програми «Дитина»  за І півріччя 2024-2025 року

Відповідно до річного плану роботи ДНЗ №50 «Світлофорчик» на 2024-2025 н.р. з 01.10.2024 р. по 14.10.2024 р було проведено перше моніторингове вивчення з метою визначення стартових можливостей дошкільників і постановки конкретних завдань на перспективу (моніторинг досягнень дітей раннього, молодшого, середнього та старшого дошкільного віку).

Для проведення  дослідження використовувався методичний посібник Н. Шаповал В. Левченко  Г. Остапюк «Моніторинг дітей дошкільного віку»/3-те видання. К.: Мандрівець, 2021р.

Для проведення цілеспрямованого і повного комплексного оцінювання рівня засвоєння програмового матеріалу дошкільниками педагоги оцінювали досягнення дітей за показниками (критеріями, моделями) всіх семи освітніх ліній: «Гра дитини», «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природньому довкіллі», «Дитина у світі культури», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини».

 

Це дало змогу визначити рівень компетентності вихованців станом на початок навчального року, відповідно до змісту освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти: рухова і здоров’язбережувальна, особистісна, предметно-практична та технологічна, сенсорно-пізнавальна, логіко-математична та дослідницька, природничо-екологічна та навички, орієнтовані на сталий розвиток, ігрова, соціально-громадянська, мовленнєва, художньо-мовленнєва, мистецько-творча (художньо-продуктивна, музична, театралізована).

 

Для стимулювання розвитку дітей і своєчасного виявлення та усунення недоліків в освітньому процесі моніторинг рівня досягнень здійснюється двічі на рік (жовтень, травень).

Під час комплексного оцінювання педагоги враховували три основні принципи: створення умов для розкриття певних знань, максимальна реалізація навичок дитини, спрямованість на підвищення результативності освітнього процесу. Також фахівці дотримувались певного алгоритму:

-         використання  діагностичного інструментарію;

-         використання методів і прийомів (методика обстеження), які допомагають виявити фактичний різнобічний рівень розвитку дитини;

-         За результатами освітньої роботи – визначення рівня засвоєння знань (високий, достатній, середній, початковий).

Для здійснення моніторингу педагоги проводили: спостереження за дітьми (безпосередні, опосередковані), міні-заняття, дидактичні ігри та вправи, розвивальні ігри, бесіди. Також використовували доручення, вивчали продукти праці дошкільнят (малювання, ліплення, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості).

Очікувані результати навчання здобувачів дошкільної освіти містяться (визначені) в Освітній  програмі «Дитина», за якою  організовано освітній процес у закладі дошкільної освіти.

         Всього обстежено 195 дітей. З них дітей: раннього віку – 37; молодшого – 34; середнього – 59; старшого – 65.

Отже, в результаті проведеної роботи на початок навчального року маємо такі якісні показники моніторингу рівня досягнень дітей дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №50 «Світлофорчик» Черкаської міської ради, та ступінь ефективності педагогічних впливів стосовно кожної дитини. Результати відображено в таблицях №1,2,3,4.

Слід зазначити, що значний відсоток початкового рівня простежується  в групах раннього віку за всіма компетентностями  від 30 до 38%.

В групах молодшого віку компетентності: здоров’язбережувальна – 12%,  природничо-екологічна – 12%, особистісна – 12%.

В групах середнього віку: особистісна – 15%,  мистецько-творча – 13%, сенсорно-пізнавальна – 15%, логіко-математична – 15%.

В групах старшого віку:  логіко-математична -27%.

Для забезпечення освітнього результату рекомендуємо:

  1.  Оцінити картину в віковій групі загалом та індивідуальний розвиток кожної дитини, зробити висновки та розробити своєчасні коригувальні дії для підвищення рівня організованого  освітнього процесу в ЗДО.

До 05.11.2024 р. Вихователі груп. Вихователь-методист.

  1. Враховуючи показники особистісного зростання дитини, продовжувати роботу, направлену на формування у дітей навичок ефективно та різноманітно розв’язувати доступні вікові, навчальні та життєві проблеми . Створювати умови для набуття практичного досвіду дітей шляхом набуття ними знань через практичну діяльність.

Постійно. Педагоги закладу.

  1. Організовану освітню діяльність доцільно планувати та проводити у формі педагогічного спілкування в колі, різних видів занять, освітніх ситуацій та подорожей, тематичних проектів, прогулянок, екскурсій, дослідницько-пошукової діяльності, творчих ігор, самостійної діяльності дітей відповідно до завдань фізичного, соціального, комунікативного, пізнавального та художньо-естетичного розвитку.

Постійно. Педагоги закладу.

  1. Притаманні дітям активності організовувати  через постійну взаємодію дорослого з дітьми , дітей один з одним, яка не регламентується часом і відбувається упродовж дня.

Постійно. Педагоги закладу.

  1. Враховувати в освітній роботі результати моніторингу дітей та організовувати індивідуально дібраний комплекс технологій для роботи з кожною дитиною.

Постійно. Педагоги закладу.

 

Вихователь-методист _____________ Ніна ВАЛОВЕНКО