Робота методичного кабінету дошкільного закладу спрямована на забезпечення якісного методичного супроводу освітньої діяльності педагогічного колективу по впровадженню програм «Я у Світі», «Впевнений старт», удосконалення ефективних форм навчання педагогічних кадрів, підвищення їх професійної майстерності через самоосвіту, залучення до самостійної експериментальної роботи з актуальних проблем навчально-виховного процесу. Постійно проводяться різні форми роботи з педагогами : дні методичної інформації , круглі столи , колективні перегляди , виставки новинок методичної літератури.
Для реалізації пріоритетних завдань, визначених річним планом роботи та програмою розвитку дошкільного навчального закладу, направлені зусилля всього педагогічного колективу.
Проводились педагогічні ради:
« Організація освітнього процесу за Базовою програмою розвитку дітей дошкільного віку « Я у Світі»
на яких розглядались питання:
1. Інтегрованість та збалансованість розвитку, виховання та навчання;
2.Створення розвивального життєвого простору;
3. Форми організації дітей дошкільного віку за Базовою програмою
« Формування у дошкільників креативності як базової якості особистості»
- Створення умов для прояву креативних здібностей в різних видах діяльності;
2. Результати тематичного вивчення: «Розвиток логічного мислення в різних сферах життєдіяльності дошкільника»
- Підбір методів і прийомів для розвитку креативності в ігровій, навчальній, предметно-практичній, комунікативній діяльності
«Розвиток базових якостей особистості через спілкування з соціальним довкіллям»
- Особливості розвитку базових якостей в періоди раннього та дошкільного віку
- Типи ціннісного ставлення до дитини з боку значущих дорослих
- Результати тематичної перевірки: «Виховання самостійності засобами трудового виховання у дітей 6 р..ж»
- Вплив родини, навчального закладу, вулиці, суспільного ладу на розвиток базових якостей
«Гра – як провідна форма діяльності дітей на засадах партнерства»
- Організація ігрової діяльності в світлі вимог Базової програми
- Гра, як засіб виховання самостійності дітей дошкільного віку
- Результати тематичного вивчення: «Визначення рівня організації ігрової діяльності з врахуванням вимог Базової програми
- Виставка-конкурс картотеки ігор (дидактичних, сюжетно-рольових, розвиваючих, логіко-математичних та ін.)
«Формування мовленнєвої компетентності в різних видах діяльності»
- Педагогічні технології мовленнєвого розвитку
- Особливості становлення і розвиток фонетичної, лексичної, граматичної компетентності
- Результати тематичного вивчення: «Результативність роботи по формуванню мовленнєвої компетентності з дітьми 6 р.ж.»
- Навчальний тренінг: «Методи формування звукової культури мови»
«Формування емоційно-значимої поведінки дітей у природному оточенні»
- Сучасний підхід до екологічної освіти
- «Екологічна стежина», як ефективний елемент екологічного розвивального середовища
- Результати тематичного вивчення: «Доцільність використання методів і прийомів для формування екологічної компетентності дошкільника в групах 5 р.ж.»
- Оголошення результатів конкурсу на кращий груповий куточок природи
Результативно і плідно проходили семінари-практикуми:
« Оптимізація планування роботи педагогів за Базовою програмою»
1. Концептуальні засади та базові поняття Базової програми, їхня характеристика, структура.
2. Особливості планування освітньо-виховної роботи за Базовою програмою.
«Характеристика психологічного віку, та врахування цих особливостей в роботі з дітьми»
1. Раннє дитинство – яке воно?
2. Особливості дошкільного дитинства
«Формування психологічної грамотності педагога, його професійної зрілості»педагогічної культури та майстерності»
1. Такт і культура педагогів;
2. Караючи – поміркуй навіщо?
«Формування життєвої компетентності дошкільника»
- Сутність поняття «життєва компетентність»
- Створення моделі життєвої компетентності дитини
- Аналіз загальних показників компетентності дошкільника. Портрет дошкільника напередодні вступу до школи.
«Інноваційна практика в роботі вихователя»
- Інтерактивні технології розвитку мовлення дітей дошкільного віку
- Новації в мистецькому виховання дошкільників
- Тренінг «Творча уява і фантазія у професійній діяльності педагогів
«Соціальність – інтегрована характеристика дошкільника»
- Умови успішної соціалізації
- Соціально-емоційний розвиток в умовах ДНЗ
«Застосування природо терапії в освітньому процесі дошкільного закладу»
- Особливості ароматерапії, кольоротерапії, квіткотерапії та застосування їх в роботі з дітьми
«Використання інтерактивних технологій розвитку мовлення дітей дошкільного віку»
- Особливості та складові мовленнєвого розвивального середовища. Організація мовленнєвої діяльності дітей
- Лексичні та мовленнєві вправи, мовленнєві «перлинки», мовленнєві логічні задачі
- Інтерактивні методи навчання та застосування їх у роботі з дошкільниками
«Гендерний розвиток дітей дошкільного віку»
- Мета і завдання гендерного розвитку.
- Різновікові особливості гендерного виховання дошкільників
- Ігровий практикум для медпрацівників
«Оптимізація екологічної освіти та виховання дітей дошкільного віку»
- Створення природничого розвивального середовища
- Форми освітньої роботи з екологічного виховання
- Методи та прийоми екологічного виховання (традиційні і нетрадиційні»
«Розвиток креативних здібностей педагога»
- Поняття творчість і креативність
- Яким повинен бути творчий педагог
- Практикум «Казковий вернісаж»
Ведеться активна консультативна робота з вихователями та батьками, проходять колективні перегляди організації освітньо-виховної діяльності з дітьми, круглі столи, тренінги, засідання творчої групи, засідання динамічної групи, майстер-класи та ін.
Педагоги дошкільного закладу систематично працюють над підвищенням свого професійного рівня, впроваджують в практику роботи новітні технології, напрацьовують власний досвід .